karamell skrev 2013-05-03 21:09:12 följande:
Här kommer en bild på min underbara vigselring som jag bara läääääängtar till att få bära.
Den har 3 princesslipade diamanter.
Jag tyckte det var jättesvårt med val av ring, speciellt då ingen passade till min hammrade förlovningsring.
Jag köpte till och med en vigselring innan denna, men förälskade mig efteråt i denhär.
Jag vet inte om den är jättepraktisk, men den sticker inte upp allt för mkt heller. Jag tycker den känns tidlös och klassisk, och samtidigt väldig "jag"
Lycka till nu med valet. En bra sida för inspiration är
www.zales.com en amerikansk smyckesbutik, med lite annorlunda smycken mot det som finns här i sverige.
Wow, här fanns det ju galet mycket fint! Mon dieu, mon dieu.
Jag har, för att svara TS, valt vitguld för att jag inte är en guldig tjej. Jag har aldrig haft guld och tycker inte att det passar mig. Jag provade men det kändes helt fel.
Min förlovningsring är således en helt vanlig slät vitguldsring (som synes på bilden). Jag har nu däremot enorma problem med att välja vigselring, alltså själva utseendet på den. En av anledningarna till att jag ville ha en slät förlovningsring var ju att det skulle vara lätt att matcha - jo tjena! Nu har jag ju tusen val istället...
Jag vill heller inte vara för snål, det är ju trots allt en ring jag ska ha hela livet så utslaget på alla år som vi planerar för tillsammans så blir pengarna oviktiga i den aspekten. Dock är vi inte skitrika så det är trots allt en begränsning. Jag var nog dessutom ganska naiv i min kostnadsuppfattning innan jag faktisk gick och provade ringar och fick ett hum om vad det kostar på riktigt. Jag förstod självklart att det kostar med diamanter och guld, haha, så jag är ju inte dum men jag hade nog lite för storslagna planer från början...