• BellaBella

Valet av vigsel/förlovningsring!!

Hur i allsindar ska man kunna bestämma sig för EN ring? 
    (Alltså, en förlovningsring och en vigselring.)

Det finns sååå mycket vackra ringar, finns flera varianter jag kan tänka mig och nu är jag väldigt nyfiken på hur ni andra där ute resonerade runt erat ringval.

Man ska leva med dessa ringar tills man dör, och dom skall ju självfallet vara fina men även tåla livets gång!

Vilken metall valde ni och vilken modell och varför?
    Berätta gärna så jag blir klokare. NYFIKEN!

• Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!
  • BellaBella

Hallbergs guld?? Åååh intressant, tack!!

• snuffran

Hur man väljer?! Man velar anser jag. Jag hittade hemsidan 77diamonds och då jag tyckte de hade så otroligt mycket fint jämfört med här i Sverige. När vi förlovade oss så bestämde vi oss för att gå och testa här i Sverige fast jag visste vilken jag ville ha. Och det var tur! Den bilden och det som jag bestämde mig för skiljde sig. Min sambo såg en ringkombo på mina fingrar och sa smalare och det är de du ska ha =) Så vi beställde efter en mysig eftermiddag där vi kollade på hemsidan.

Det blev en förlovningsring med stenar runt (2.2 mm bred) samt en solitär med likadan skena till vigsel. Vi valde gult guld för det passade min sambos hand bättre. Min ring glittrar så mycket så det är nästan svårt att se färgen.

En sak till är att vi har inte matchande med det ser ändå ut som ett par, för det är viktigt att båda älskar sin ring lika mycket. Min sambo som aldrig bär smycken kan nu inte tänka sig att gå ut utan ringen (och han är riktigt glömsk så trodde att ringen skulle pryda hans finger lika många dagar som badrumsvasken).  

• Plättis
    BellaBella skrev 2013-05-03 21:20:36 följande:
    Intressant, är det så??? Har försökt luska och får intrycket av att dom flesta inte stör sig på eller upplever att deras solitärer är ivägen! Det gör mig såååå glad att höra och känner mig oerhört lugnare. 
    Jag har en silverring på högerhanden som jag fått av mamma, den är massor av stenar på och sticker ut så jag var rädd att den skulle fastna i allt, men det gör den inte. Enda gången jag tänker på att jag har den är när jag tar på mig skinnhandskar eller nylonstrumpor. Annars så sitter den lika naturligt på handen som min släta förlovningsring. Så om du vill ha en solitär tycker jag inte du ska tveka. 
    Jag har som sagt en slät vitguldsring, och det är typiskt mig som alltid har enkla silversmycken på mig. Till skillnad från en del av er här i tråden så är jag en tjejig tjej som alltid har smycken, men en slät ring fungerar ändå. Mammas ring med en stor sten i mitten och åtta små runt kompenserar väl för bristen på bling på vänsterhanden Sedan kommer nog vigselringen blinga lite extra. Jag har tänkt gå till en guldsmed som ska få göra en ring åt mig med rubiner i. Massor av rubiner, helst! 
  • förvirrad25

Jag är helt förälskad i min! Valet jag gillar inte guld och passar inte i det.
    Sen är det inte så super vanligt med rött i :)

• FruForsmark

Gillar de små prickarna på skenorna på denna ring (utöver att den är superläcker med röda stenar). snygg!

förvirrad25 skrev 2013-05-06 18:15:22 följande:
    Jag är helt förälskad i min! Valet jag gillar inte guld och passar inte i det.
    Sen är det inte så super vanligt med rött i :)

• Tiila

Slår ett slag till för våra Volframringar :).
    Jag har haft min svarta volframförlovningsring ett tag nu och det är verkligen inte en skråma på den.
    Som vigselring ska jag ha en metallfärgad likadan (volfram har lite samma färg som titan).
    Jag gillar bling, men inte till vardags så jag har valt enkla ringar så kan jag komplettera med kul bling när andan faller på.
    Men Volframet är så hårt och håller sig så blankt att den blänker fint även utan stenar :)

• kinchy

Jag valde en ganska enkel ring i platina med en diamant pa. Jag ar inte en "smyckestjej" egentligen men tycker att den passar bade till jeans och klanning! 

Ibland sticker den ut forstas men man vanjer sig. Jag valde just den eftersom det ar en tidlos design. Kanske lite "trakig" (en san som manga har) men jag alskar den! 

• BellaBella

Tack allihopa för att ni tar er tid att berätta Har inte hunnit svara alla, men jag läser hela tiden och tycker det är kul att det är flera som väljer så personliga ringar! Häftigt med färg som förvirrad25 har, och hjärtan som CoG Solig Tiila, jag har också sneglat på svart volframring, kanske har en sån och en platina! Rktigt snyggt med svart, pluis att dom, som du sa, håller så bra!
    Letar på här, har iallafall bestämt mig för att det blir platina. Tur att det inte är bråttom alltså, har ett par favoriter!
    Men kan för allt i världen inte bestämma hur många jag vill ha.. 2 eller 3? Är skitsnyggt med 3 men ibland känns det lite mycket. Denna beslutsångest alltså X-)
    Kinchy,  kul att höra så många säga att dom inte stör sig på sina solitärer!
    Ja de e sant, man vänjer sig säkert fort! 

• PoS
    BellaBella skrev 2013-05-04 10:11:06 följande:
    PoS, tack för ditt inlägg och fina formulering Jag drog bara till med en summa, för precis som du hade jag ingen ordentlig koll. Och tyckte 20 lät ok hahaha! Har nu börjat leta ringa `på riktigt` och snabbt insett att det blir mer än så! Tur att jag har fria händer. Tack för att du berättar, och jag tog absolut inte illa upp på nåt sätt.
    Vad bra att du tar det så fint. Ibland när man skriver på nätet så kan det vara svårt att formulera sig på ett sådant sätt att det inte låter fel
    Ja, jösses vad det drar iväg ändå med pengarna.
    Det var en av de saker som vi sa att vi inte skulle dra ner på i budgeten men det är svårt när ekonomin är ansträngd och tusen saker ska införskaffas. Vi får se var vi hamnar i slutändan Tungan ute
  • BellaBella

Pos, ja jag vet. Det skrivna ordet kan ju tolkas på flera sätt, och kan då bli tokigt ibland.
    Men nemas problemas här! Solig

När gifter ni er? Vi har inget bestämt, 2014 eller 2015 beroendes på vad livet slänger åt vårt håll närmsta tiden. 
    MEN igår kom vi fram till storleken på bröllopet iaf! Jag är överlycklig, jag slipper ett stort bröllop! Skrattande Tungan ute

Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!