• BellaBella

Valet av vigsel/förlovningsring!!

Hur i allsindar ska man kunna bestämma sig för EN ring? 
    (Alltså, en förlovningsring och en vigselring.)

Det finns sååå mycket vackra ringar, finns flera varianter jag kan tänka mig och nu är jag väldigt nyfiken på hur ni andra där ute resonerade runt erat ringval.

Man ska leva med dessa ringar tills man dör, och dom skall ju självfallet vara fina men även tåla livets gång!

Vilken metall valde ni och vilken modell och varför?
    Berätta gärna så jag blir klokare. NYFIKEN!

• Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!
  • psychosomatic

Måste bara tipsa om dessa roliga ljudvågsringar. Man spelar in när man säger nånting (i det här fallet har de spelat in när de sagt "I do") och så får man siluetten av ljudvågen av sin röst när man säger vad man nu väljer att säga. Nu är jag oerhört nöjd med båda mina ringar, men ändå en kul grej det här tyckte jag :)

• PoS
    BellaBella skrev 2013-05-03 23:16:26 följande:
    Och priset ja.. det är väldigt mkt pengar men det är nåt både jag och min blivande tycker faktiskt får kosta vad det kostar, men jag känner att 20.000 är fan max. Kommer man ens våga använda dom då? 
    Menar du 20.000 kr för båda eller styck?
    Anledningen till att jag frågar är inte för att vara näsvis, eller för att jag lägger någon värdering i hur mkt du ska lägga på dina ringar. Anledningen är helt sonika att jag själv tänkte ungefär 20.000 kr för två ringar INNAN jag började titta på ringarna på riktigt. Nu valde jag att gå till en guldsmed och inte till en kedja, så det gör ju lite på priset förstås, men jag hade inte riktigt koll på vad det kostar "på riktigt" helt enkelt. (lite likadant som med fotografer, jag och sambon bara "jaja, runt 7000 kr kanske kan vara max" - tji fick vi eftersom det var dubbelt så dyrt med den billigaste vi hittade....)

Så jag vill bara i all vänlighet göra dig uppmärksam på att gå ut och titta på ringar, fundera på vad du vill ha men ha i åtanke att palladium, platina och diamanter är en dyr kombo.
    Överlag tycker jag det är så, typ ALLT blir dyrare än vad man hade tänkt. Sorry, helt off topic! Tungan ute
  • BellaBella

Ja den sticker ej upp så det är ju både fint och praktiskt! Förstår att du gillar dom.
    Summan är bara tagen ur luften, har inte alls nån begränsning, men det känns  ju konstigt att lägga så mkt på ringar men det är ju en fantastisk sak att få bära, och en typ investering kan man säga ju. Får välja vad jag vill, men mitt samvete säger stopp nånstans där. och lite plus haha. 
    Skitsamma, dom är jättefina iaf!! 

• lerum82

Ringarna med ljudvågor var ju så fräcka! Har försökt googla dem men hittar inte, vart finns dem?

• sommaren13
    Mariaa skrev 2013-05-03 22:39:12 följande:
    BellaBella - Mina har du ju redan sett i 2015 tråden men jag kan lägga in dom här också bara för att jag älskar dom så mycket.
    Jag har valt att ha båda i vitguld för att det är så vackert ihop med vita stenar.

Vilka vackra ringar Jag har en liknande ring som din översta och funderar på vad som passar till...
    Så här ser min ut:

Funderar på nåt liknande som du har gjort...kan det bli bra?
  • BellaBella

PoS, tack för ditt inlägg och fina formulering Jag drog bara till med en summa, för precis som du hade jag ingen ordentlig koll. Och tyckte 20 lät ok hahaha! Har nu börjat leta ringa `på riktigt` och snabbt insett att det blir mer än så! Tur att jag har fria händer. Tack för att du berättar, och jag tog absolut inte illa upp på nåt sätt.

• BellaBella

Vilka häftiga ljudvågsringar!!

• Sjörå

Jag har valt en annorluna vigselring. Vi har silverringar i dagsläget men kommer att byta ut dessa när vi gifter oss. Har alltid älskat Fusion från Georg Jensen och nu har vi bestämt oss för dem. Det är ingen klassisk vigselring och jag kommer att ha tre delar. Men vi resonerar som så att det är bättre jag köper mig en ring jag alltid har suktat efter än någon annan ring och sedan ångrar jag mig. Så det här bli min vigselring. De finns i olika färger och man kan kombinera dem lite som man vill. 

• TheD

Jag tyckte inte var så svårt. Förlovningsringarna valde vi tillsammans ut. Jag valde hur min vigselring skulle se ut som guldsmeden fick sätta ihop och samma sak gjorde han efter hur maken ville ha sin vigselring. Maken var klar från starrt hur den skulle se ut ;) Jag velade en sekud men sen var det självklart att en större mittsten och sex sidostenar. Mer bling!

Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!