BellaBella skrev 2013-05-03 23:16:26 följande:
Och priset ja.. det är väldigt mkt pengar men det är nåt både jag och min blivande tycker faktiskt får kosta vad det kostar, men jag känner att 20.000 är fan max. Kommer man ens våga använda dom då?
Menar du 20.000 kr för båda eller styck?
Anledningen till att jag frågar är inte för att vara näsvis, eller för att jag lägger någon värdering i hur mkt du ska lägga på dina ringar. Anledningen är helt sonika att jag själv tänkte ungefär 20.000 kr för två ringar INNAN jag började titta på ringarna på riktigt. Nu valde jag att gå till en guldsmed och inte till en kedja, så det gör ju lite på priset förstås, men jag hade inte riktigt koll på vad det kostar "på riktigt" helt enkelt. (lite likadant som med fotografer, jag och sambon bara "jaja, runt 7000 kr kanske kan vara max" - tji fick vi eftersom det var dubbelt så dyrt med den billigaste vi hittade....)
Så jag vill bara i all vänlighet göra dig uppmärksam på att gå ut och titta på ringar, fundera på vad du vill ha men ha i åtanke att palladium, platina och diamanter är en dyr kombo.
Överlag tycker jag det är så, typ ALLT blir dyrare än vad man hade tänkt. Sorry, helt off topic!