• BellaBella

Valet av vigsel/förlovningsring!!

Hur i allsindar ska man kunna bestämma sig för EN ring? 
    (Alltså, en förlovningsring och en vigselring.)

Det finns sååå mycket vackra ringar, finns flera varianter jag kan tänka mig och nu är jag väldigt nyfiken på hur ni andra där ute resonerade runt erat ringval.

Man ska leva med dessa ringar tills man dör, och dom skall ju självfallet vara fina men även tåla livets gång!

Vilken metall valde ni och vilken modell och varför?
    Berätta gärna så jag blir klokare. NYFIKEN!

• Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!
  • BellaBella

Sjörå, det är fint tänkt kring ditt val, klart du ska ha den du är kär i! *både mannen OCH ringen alltså* Skrattande

• filibustern

vi var väldigt öppen tro jag.. eller.. jag tänkte mig en vanlig, traditionell guldring.. slät eller med något enkelt mönster. men annars var jag väldigt öppen för förslag faktiskt. och så såg vi att titanringar var på rea. så gubben fråga om vi skulle ta sånna. och varför inte tänkte jag. :) är väldigt nöjd med min ring! hoppas bara jag kan hitta någon vigselring som passar! kan bli svårt mest på grund av att jag inte har så mycket plats kvar på fingret. 

vi kom dock inte överens om vilket sorts guld vi skulle ha i inlägget, så vi gjorde helt sonika så att vi tog olika hehe. 

har sett den gär på etsy som kan ev. funka till förlovningsringen.. men de e ju så svårt när man inte kan pröva!

• BellaBella

Fina ringa ni har, och filibustern, va coolt med titanringar! Slitstarka Ja det är ju sååå jäkla svårt att välja när man inte kan prova. Har bara typ guldfynd och sådana kedjor i närheten, och har tittat lite där men tycker inte att dom har så mkt.

• Tilda93

Våra ringar är i silver!!
    Vi diskuterade inte om hur ringarna skulle se ut innan vi åkte och kollade på förlovningsringar..
    Men när vi kommer dit så pekar vi på samma ring exakt samtidigt men vi ville ha bredare än vad dem kunde erbjuda så vi åkte till en smed som fixade 6 mm breda Schalin silver ringar.. och vi har haft dem sen 1/1 2010 och jag tar typ aldrig av mig min ring!! och den är fortfarande jätte fin :)

Sen började jag fundera på hur min vigselring skulle se ut och speciall beställde den hos en annan smed :)

Här är mina ringar tillsammans och om 34 dagar får dem sitta där för alltid :D

• filibustern
    BellaBella skrev 2013-05-04 20:07:56 följande:
    Fina ringa ni har, och filibustern, va coolt med titanringar! Slitstarka Ja det är ju sååå jäkla svårt att välja när man inte kan prova. Har bara typ guldfynd och sådana kedjor i närheten, och har tittat lite där men tycker inte att dom har så mkt.
    tack :) jo vi har guldfynd 10 mil härifrån, visst finns de ju fina ringar, men vill försöka ha ett material som kan möta titanets, för att minska risken att vigselringen blir nött på av titanringen. 
  • BellaBella

filibustern, väldigt fin diamantring, är den i titan?? 
    Så det är bäst om båda är i titan då? Jag har tom lekt med tanken att ta 2 i platina och sen "sätta ihop"så dom inte snurrar runt och skaver. Kanske är dumt, jag vet inte riktigt.. 

• filibustern
    BellaBella skrev 2013-05-05 08:47:36 följande:
    filibustern, väldigt fin diamantring, är den i titan?? 
    Så det är bäst om båda är i titan då? Jag har tom lekt med tanken att ta 2 i platina och sen "sätta ihop"så dom inte snurrar runt och skaver. Kanske är dumt, jag vet inte riktigt.. 
    ne. den finns i silvet/platinum, platinum och silver. tänkte mig platinum på den här, mest för att den faktiskt har ungefär samma hårdhet som titan (om inte mer?) bäst om båda är i titan ja, men jag tror det skulle funka med platina, för att det just är en väldigt hård metall, och så håller den sig vit/grå. :P 

ne det låter inte dumt alls, har för mig det är en del som gör så. :)  
  • CoG

Ja inte är det lätt att välja en ring då det finns mer än en där ute att välja på.
    Det finns så många olika sätt att kombinera ringar och så många olika material....hur ska man veta att man väljer något man kommer att vara nöjd med från och mer nu och alltid?

Jag har haft olika favoriter och trott mig veta exakt hur jag vill ha det tidigare, men blivit tvungen att ändra mig för att det inte funnits min storlek, varit slut på centrallagret osv.
    Jag ville ha lite av varje kände jag.
    Det släta blanka, något hamrat och mer levande, lite stenar som glittrar och gärna ett hjärta.
    Jag beställde tillslut 3 ringar, men då jag testat dom hemma några gånger kände jag att dom rörde sig för mycket mot varandra och snurrade för mycket på fingret.
    Jag tog bort en av tre ringar, satte stenar i den hamrade ringen och lät dom "löda ihop" de två ringarna jag sedan skulle ha.

Dessa ringar är i Silver med CZ "diamanter".
    Jag vill inte lägga en större summa pengar på ringarna, vill inte få ont i magen då det blir en repa eller om jag skulle tappa bort dom.
    Jag kommer att ha de här ringarna tills dom går sönder eller liknande och den dagen får jag fundera på om jag vill ha exakt likadana ringar, eller om jag vill förändra dom lite.
    Så för oss är det inte superviktigt att det är samma ringar hela livet, den ring vi bär är en symbol för våra löften till varandra oavsett vilken ring det är :)

• Mariaa
    sommaren13 skrev 2013-05-04 08:01:00 följande:
    Vilka vackra ringar Jag har en liknande ring som din översta och funderar på vad som passar till...
    Så här ser min ut:

Funderar på nåt liknande som du har gjort...kan det bli bra?
    Tack och självklart! Din ring är ju nästan exakt som min så det skulle verkligen bli vackert och blingigt! Solig
  • karamell

BellaBella skrev 2013-05-03 21:13:11 följande:Vacker ring!! Lovely! Jag tittar på 3stensringar, men det finns ju så mycket, och så många sidor.Tusen tack, utsökt ring du har så jag förstår att du föll! ska tiita på den sidan  Tack, i början hittade jag ingen sådan i Sverige och var på väg att be en juvelare göra den åt mig, sen dök den upp helst plötsligt på Hallbergs guld! =) Exakt en sådan jag var ute efter! Kika där, den är såååå läcker!

Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!