• BellaBella

Valet av vigsel/förlovningsring!!

Hur i allsindar ska man kunna bestämma sig för EN ring? 
    (Alltså, en förlovningsring och en vigselring.)

Det finns sååå mycket vackra ringar, finns flera varianter jag kan tänka mig och nu är jag väldigt nyfiken på hur ni andra där ute resonerade runt erat ringval.

Man ska leva med dessa ringar tills man dör, och dom skall ju självfallet vara fina men även tåla livets gång!

Vilken metall valde ni och vilken modell och varför?
    Berätta gärna så jag blir klokare. NYFIKEN!

• Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!
  • Tiila

Lamastone.se har jag ingen erfarenhet av men vi köpte våra volframringar från www.larsonjewelers.com.
    Hur bra service som helst måste jag säga, snabb leverans, de dubbelkollade våra storlekar för att vara säkra på att det blev rätt och de hade t.o.m. fått rätt på ett Ä i vår gravyr vilket ju inte är självklart när man beställer från USA.
    Blev lite överenthusiastisk här, men är så attans nöjd med våra ringar! :)

• BellaBella

Hej Tiila! Va roligt att ni har hittar era ringar, och att ni är så nöjda!!!! {#emotions_dlg.flower}Solig
    Ska diskutera volfram med min karl, gillar att det är hållbart och det snyggt med en svart ju! För visst är alla volframringar svarta? 

• Tiila

Hej igen!

Nej det finns både svarta och "metallfärgade" volframringar. Jag har en svart som förlovningsring och ska ha en vanlig som vigselring, jag gillar kombinationen. Självklart kan man välja med sten också om man föredrar det.
    Volfram har ungefär samma färg som titan kanske lite ljusare har jag för mig.

Detta är min förlovningsring:

http://www.larsonjewelers.com/p-330-phoebe-domed-4mm-black-tungsten-carbide-wedding-band.aspx

Och detta blir min vigselring:

http://www.larsonjewelers.com/p-240-domina-domed-tungsten-carbide-wedding-ring-4-mm.aspx

Blivande makens förlovningsring (6 mm bred):

http://www.larsonjewelers.com/p-336-raven-domed-black-tungsten-wedding-ring-4-12-mm.aspx

• BellaBella

Snygga ringar!! Åh nu överväger jag verkligen att ha en volfram också. Ska visa killen era ringar ikväll och se vad han säger om svart. Dom är ju skitsnygga och billiga också!
    Tack för infon! {#emotions_dlg.flower} 

• Tiila

Det är ju helt klart ett ekonomiskt alternativ, och ändå både snygga och hållbara :) Lycka till!

• BellaBella

Svarta volfram blir det inte, gubben tyckte det va fel. Men jäklar va snyggt det är!!

Jakten efter den perfekta ringen fortsätter!  

• confuzed86

här är min förlovningsring i titan och guld:

funderar på någon av dessa som vigselring i silver:

• BellaBella

Vilken häftig ring! Kul att du blandar färger och metaller så!
    Jag gillar den längst ner av dom 2 andra, klassiskt och otroligt snyggt!
    Tack för att du visar

• annapia

Vackra ringar men jag skulle personligen valt guld i samma färg som titanringen. Då du redan har två metaller skulle jag inte blanda in även silver. Skulle valt den ringen nederst med i samma guldnyans som ytterdelen på förlovningsringen.

• confuzed86
    BellaBella skrev 2013-05-19 21:59:48 följande:
    Vilken häftig ring! Kul att du blandar färger och metaller så!
    Jag gillar den längst ner av dom 2 andra, klassiskt och otroligt snyggt!
    Tack för att du visar
    tack :) jag gillar också den längst ner mest!
    annapia skrev 2013-05-19 22:03:57 följande:
    Vackra ringar men jag skulle personligen valt guld i samma färg som titanringen. Då du redan har två metaller skulle jag inte blanda in även silver. Skulle valt den ringen nederst med i samma guldnyans som ytterdelen på förlovningsringen.
    förstår vad du menar.. men jag är ingen guldmänniska ;) men vem vet kanske ändrar man sig.. har gått med på lite guld i ringen då mannen gärna ville ha det ;)
  • annapia

Din titanring är väldigt vacker. Tycker om kontrasten mellan ytan på titandelen och det blanka guldet. De framhäver varanndra. Ge dig ut och prova så ska du se att du känner när det är rätt!!

• confuzed86
    annapia skrev 2013-05-19 22:29:12 följande:
    Din titanring är väldigt vacker. Tycker om kontrasten mellan ytan på titandelen och det blanka guldet. De framhäver varanndra. Ge dig ut och prova så ska du se att du känner när det är rätt!!
    tackar :) jag hittade ringen av en slump och både jag och sambon tyckte om den! jo jag får göra det och se vad jag tycker ;)
  • dorisliu

Jag tror att volfram ring är ett bra val, det kommer att pågå lång och kommer inte att repas. Jag är också bär tungsten carbide wedding bands, och jag älskar det så mycket! 

tungsten rings
Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!