frkmaria skrev 2013-09-13 17:40:24 följande:
och så har jag ju då även kommit på en "dikt" för att vi önskar oss pengar istället för grejer
"vi samlat har sen vi var små
skåpen är fulla när vi blev en från två
prylar och saker, allt vi behöver
vi letar och letar men ingen plats över
därför vi en annan önskan har
att resa och se världen tillsammans som ett par
Lagerlöf, Lind, Vasa, Karl XI och Linné
Alla på vår resa välkomnas mé!"
Detta ska stå på baksidan av konvolutet tillsammans med spårinformationen och en annan önskan om att lämna barnen hemma, typ "barnen är guds gåva, men denna kväll får de stanna hemma och sova"
nej vad frän dikt! tog mig lite tid innan jag förstod vad namnen betydde (men och så är jag ju lite trög emellanåt hehe) och inbjudningen, var det en version på den du skickade till mig? bra gjort!
själv har jag lånat två bröllopsböcker från biblioteket. så nu har man fått mer tips :P och fått veta saker man inte visste - som att vigselringen egentligen ska sitta längst in, och förlovningsringen ska som "låsa fast" den. och sånna här big NONO's som är bra att kunna. :)
annars känner jag att det är alldeles för långt till dagen B. mycket vi ska göra själv känns som att det komemr gå väldigt fort att göra.. och mycket kan vi inte göra förrän någon vecka innan dagen (t.ex mossaplockning och andra dekorationer från naturen) känns helt plötsligt som vi gör det så enkelt.. så simpelt och billigt. förstår ni? kan jag lyxa till inbjudningarna mer? men jag har väl den uppfattningen från uppväxten att ju mer pengar ju lyxigare... =/