filibustern skrev 2013-09-14 11:40:29 följande:
känner på mig att denna planering kommer bli ganska rolig.. eller inte :P
pratat lite bröllop med karln och visat honom bröllopsböckerna jag lånat på biblioteket. och han liksom "jag ska inte ha slips". och när han kom med förslag på brudbukett (som vi kommit överens om att han ensam ska fixa) så pratar han om att göra EN blomma av krossat glas, eller göra en form av trä och hälla kåda i så det får stelna och bli en blomma av kåda... O.O känner mig väldigt orolig! jag sa det att "kom igen, visst kan du tänka annorlunda, men jag vill faktiskt ha blommor, riktiga blommor. eller nåt. sen om det är granris eller liknande i det är helt ok". gatt säga ifrån lite.. och han sket fullständigt i corsage och om tärnan ska ha någon blomma. fast jag sa att hon kan ju bara hålla i en ensam Gerbera eller nåt.
och slipsen.. ja jag förstår varför han inte vill ha slips, han har aldrig varit en slipsmänniska. så.. kan man göra på annan sätt? kan man ha väst med eller utan kavaj och utan slips(och det är ändå ok alltså)? sen så skulle han ha lila slips eller skjorta. och jag liksom "men vi har ju INGET lila någon annan stans??" men det skiter han i. :P han hittade dock en snygg väst - svart med silvermönster. och det gillar jag med. så länge han inte har något LILA i övriga kostymen.. tycker jag..
*suck* bara jag som har sån här konstig karl?? :P
Haha, förlåt att jag skrattar, men är han seriös eller jävlas han med dig? Min m2b skulle helt klart kunnat säga sådana saker för att jävlas för att han tycker det är alldeles för tidigt att börja planera. Jag smyger in liiiite grejer här och var och om han är positiv till bröllopsfrågorna så ställer jag fler. Är han inte på humör så låter jag det vänta till en annan gång. Fördelen med att börja såhär tidigt är ju just det. Man behöver inte ett datum än där man "måste" ha bestämt vad som ska göras! Så han vänder nog när det börjar närma sig!
Däremot så vet jag killar som har fluga och så men misstänker att det inte är mycket mer tröst?
Jag kommer bestämma saker när det närmar sig och har inte min tilltänkta egna tankar då så får det vara. Men jag går inte med på vad som helst och skulle han säga emot så kan jag bara använda mig av att han fick som han ville med att inte vara i kyrkan osv! ;)
Om jag var du skulle jag ändra "reglerna" till att han får bestämma men du måste godkänna. Han måste väl ändå ha lite förståelse för att det inte är så kul att ha en blomma av krossat glas? Och att om ni har kavaj som dresscode så måste ju brudgummen ha slips/fluga. Det är lite så vett/etikett regler (och är det inte det så får du hitta på att det är det tills motsatsen är bevisad! ;) )
Hursom, om han är det minsta lik min m2b så tror jag nog bara att han tycker det är för tidigt att börja planera och jävlas lite med dig? Och att han kommer skärpa sig när det närmar sig! :)