frkmaria skrev 2013-09-14 13:14:22 följande:
Hm. Då blir det klurigare. Tror iofs inte brudtärnor behöver ha blommor också (på bröllopet jag var i somras höll en brudens bukett när hon skulle ta på ring osv bara men hade inga egna. Brudgummen där hade inte slips men något liknande som var lite större, kanske inte lika mycket strypkänsla? Han hade dock både crousage och näsduk och bestmans bara näsduk. Fast nu när jag tittar på fotona så ser jag att de också hade buketter, tärnorna, men vill inte minnas att dem hade det i kyrkan? Hm...
Du får väl vara specifik och säga som det är att du vill ha riktiga blommor. Vilka han väljer får vara bra så länge det är riktiga (jag vet de som "gör" sina buketter själva men det hade inte jag velat.. inte ens plocka tror jag). Sen får du väl säga att ska det bara vara en så ska det vara solros eller lilja eller något som fakiskt funkar med bara en, annars får han skaffa ett par fler! :)
det kändes inte bra att INTE prata med han, så jag, som skrivet, samla ihop lite annorlunda buketter:
bl.a och han blev faktiskt lite halvkär i glamelia/duchessrosen (överst). den görs genom att man plockar isär massa rosor, och så sätter man ihop rosbladen till en enda stor ros. så jag tror minsann att katastrofen är avvärjd. dock försökte han med glasblomman igen - "kanske man kan göra en platt glasros med ett band och trä runt handleden?" O.O nej.. alltså.. nej... gärna glasrosor som dekoration i huset.. men på bröllop.. nej.. ge dig :P