Elakt och inte bjuda in barn?
Hej..
Vi vill inte ha barn op bröloppet. Är det elakt att inte bjuda in dem? Är rädd för att folk inte kommer att komma om inte deras barn får komma... Förstår folk detta tror ni?... Hur har ni gjort?
Hej..
Vi vill inte ha barn op bröloppet. Är det elakt att inte bjuda in dem? Är rädd för att folk inte kommer att komma om inte deras barn får komma... Förstår folk detta tror ni?... Hur har ni gjort?
Jag vill inte ha barn på vårt bröllop, min son ska vara med men bara under vigseln och middagen. Det kan bli som så att tre barn kommer, mina syskonbarn då dem i nuläget inte kan ordna barnvakt då alla kommer vara på mitt bröllop. Resten, ja dem får ordna barnvakt om dem ska komma, mina systrar ska vara med på mitt bröllop även om det innebär att andra blir sura för att deras barn inte fick komma. Det får dem ta med mig isåfall, det viktigaste är att ens dag blir som man själv vill. Det är iaf min åsikt.
vi ska gifta oss på annan ort, dvs ingen av de inbjudna kommer därifrån så alla kommer att behöva skaffa boende på hotell.. Spontant så känner jag att de borde tycka att det är lättare utan barn då de inte kan åka hem efter festen!
Egentligen vill jag bara ha våra barn med under vigseln men jag vill inte att någon av mina nära släktingar ska behöva avstå festen för att vara barnvakter, likaså vill jag ha med mina kusiner som är 10 och 7 år. Kan jag ändå skriva att vi inte vill ha några andras barn med? KÄnns som att de skulle bli sura isåfall?!
Kan jag ändå skriva att vi inte vill ha några andras barn med? KÄnns som att de skulle bli sura isåfall?!
Varför sätter ni gränser på 16-18 år? Varför kan inte en 13 åring komma? Dom skriker ju inte och springer inte runt och leker heller.
Hejsan!
Jag och min blivande make älskar barn, och har en massa underbara kids kring oss. Men vill ha ett barnfritt bröllop :) Så på våra inbjudan står de;
"Vi älskar våra barn men efter vigseln firar vi i vuxet sällskap"
Hoppas du/ni känner er bekväma mer erat beslut, tänk på¨att det är NI som gifter er :) Lycka till!