jools skrev 2013-12-12 10:19:14 följande:
Nu är vigselring beställd!
Det blev en utan sidostenar trots allt. Dels för att stenen och förlovningsringen kom mer till sin rätt, de försvann inte bland allt bling. Dels så blev jag sugen på att ha en tredje ring, en likadan som min förlovningsring.
Det var Christian och Erika som hjälpte oss, och de är verkligen grymma. Ärliga, försöker inte mersälja och ger bra råd och tips.
Min diamant såg så stor ut när vi la upp den och började kolla på fattningar och så. Det känns bra!
Christian berömde min diamant och tyckte att jag gjort ett bra val, det kändes såklart extrakul. Och den är ju bra, det vet jag ju! Excellent på allt och fantstiskt glittrig! Christian sa ingenting alls om att jag inte köpt stenen där. Han var sarare förstående.
Vi hade lite guld med som vi lämnade in och det som blev kvar att betala var inte mycket! Nu i efterhand kan jag tycka att jag borde tagit liiiite större diamant- jag får visst inte nog :)
Men det blev en smal ring, tror den är runt 2 mm, lite rundad och i vitt guld. 4 nätta söta klor ska hålla fast diamanten och fattningen är lite svängd. Den gör sig sjukt bra med min förlovningsring och jag är så spänd på att få se det fördiga resultatet!
va klu! Ja, jag pratar bara med C och E där. De andra är ju bara muppiga och verkar inte dels bry sig och heller inte fatta så mycket om nåt.
Hur stor är din sten? Vart köpte du och vad gav du för den?