detondabrostet skrev 2015-01-21 17:16:44 följande:
Är det någon av er som ska hyra porslin förresten? Vår lokal har ingenting alls förutom bord och stolar, så vi måste hyra både porslin, bestick, glas och serveringsfat mm. Det blir så sjuuuuuukt dyrt. Jag förstår inte. Har kollat priser på alladins uthyrning och partyproffsen, men det går ju bara inte. Vet inte hur vi ska lösa detta. Har någon tips på något billigt ställe?
vi har bett om offerter både från aladdin, partyproffsen och andra, såväl som från cateringföretagen. nu ska jag väl erkänna att jag satt mig lite i baksätet när det kommer till offerterna, årets intensivaste månader för mig på jobbet just nu, men sambon säger att han hittills fått både bäst bemötande och pris från cateringföretagen. men det skiljer sig rätt mycket där också! tror westers skulle ha 135 kr/kuvert för porslinet, plus 4500 kr ca för dukar/servetter - 70 personer är det räknat på.
tror att matsällskapet kom in en bit under när det kommer till porslinet, men det visar ju egentligen bara att det finns en prutmån som man kan använda för att få ner priset hos den leverantör man till slut väljer.
så be att få offerter från flera olika!