AnnaHJ skrev 2015-02-04 19:16:46 följande:
Hörrni, hur tänker ni kring mingeldrink och tilltugg till den?
Vår vigsel blir kl 14, kan man tänka sig att det är rimligt med middag vid 18 då? Festlokalen ligger nära kyrkan, men det ska ju fotas och fräschas till och minglas också. Tänker att folk blir hungriga och att det kan vara trevligt med drink och nåt att tugga på medan vi fotas och sedan minglar.
Snittar är väl trevligt, men lite tråkigt tycker jag. Jag skulle kunna duka upp ett bord med popcorn, ostbågar och andra snacks i fina skålar Helst ska det ju vara rätt enkelt att fixa tänker jag. Hur gör ni?
vi valde ursprungligen bort snittar, för det är inte SÅ lång tid att gå hungrig från att gästerna äter lunch innan vigseln till att förrättens serveras kl 18.30. jag menar, det är inte ofta vi kan äta kl 18.30 en helt vanlig dag och då fungerar vi ju fint ändå- kliver upp tidigt, jobbar, tränar, ärenden och gud vet vad innan det är dags att äta middag.
alla cateringfirmor vi varit i kontakt med hittills vill gärna pusha på oss snittar, det kommer antagligen bli en förhandlingsfråga (såtillvida att de får bjuda på snittarna om de vill tjäna pengar på oss
), men vi har heller inte planerat särskilt lång tid för mingel: vigsel kl 16, gästerna anländer festlokalen strax efter kl 17, vi kommer ca 17.30 och middag serveras 18.30. Så 1½ timme mingel för gästerna ungefär, det klarar man ju gott utan mellanmål... men vi får se! mousserande vin kommer i vilket fall att flöda för att få igång festen från start