• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • mtep
    AnnaHJ skrev 2015-02-11 08:39:11 följande:
    Det går väl sådär, symaskinen gick sönder när jag sytt ihop 10 av 90 vimplar Obestämd

Först tänkte jag att jag syr ihop vimplarna på avigsidorna och vänder ut och in, så att sömmen inte syns, och sedan viker en snedslå över kanterna på översidan av vimpeln och syr ihop. Dock tyckte min mamma att jag skulle göra det enklare för mig och lägga snedslån "i" vimpeln och sy ihop på rätsidorna direkt istället. Går nog mycket fortare och vimplarna ska ju hänga rätt högt upp i taket ändå Glad

Lägger ut bilder så snart symaskinen är lagad!
    Aj så typiskt =(
    Jag var inte riktigt med på hur du menade med kantbandet?

Såhär jag har sytt till sonen men då var det bara ett laget tyg. Nu till bröllopet vill jag ju ha det dubbelt för det ska "hänga fritt i luften"
  • Linnen
    detondabrostet skrev 2015-02-11 08:52:53 följande:
    Ja, allt blir ju knepigare på sommaren!

Hur mycket billigare räknar ni med att det blir med alkohol från Tyskland? Varifrån i Sverige åker ni? Vi har funderat om det är värt det eller inte...
    Vi åker från Örebro. Har inte räknat så mycket på det, utgår från när mamma gifte sig för två år sen. Då åkte hennes man till Tyskland och handlade alkohol för 4500 kr. Hade dom handlat på systemet hade det gått på 12000 kr. Så det finns många tusenlappar att spara :) 
  • Linosa

Vi har inte bestämt OSA ännu, men tänker 1-2 månader innan ungefär. Kanske mitten på juni någongång (bröllopet är 1:a augusti). Vi har inte skickat ut inbjudningarna, men ett save the date e-mail har gått ut till alla.

• AnnaHJ
    mtep skrev 2015-02-11 21:13:12 följande:

Gör ett nytt försök med bild bifogat

Ja men precis så där ju! :) Är ju bara att ta dubbelt tyg och sy ihop dem tänker jag :)
  • AnnaHJ
    AnnaHJ skrev 2015-02-12 07:44:58 följande:
    Ja men precis så där ju! :) Är ju bara att ta dubbelt tyg och sy ihop dem tänker jag :)
    Fast för att göra det ännu lättare kan man lägga bandet "i" vimpeln innan man syr ihop så blir det ett moment mindre. Blir ju egentligen snyggast men bandet ovanpå, men jag ska få till 17 meter vimpel så vill helst att det ska gå smidigt när väl symaskinen är lagad...
  • Linnen
    AnnaHJ skrev 2015-02-11 19:05:38 följande:

Det går ju faktiskt att beställa alkohol på nätet också, från Tyskland tex. Någon som gjort det? 

Vi gick in på en sida och räknade lite och det blir nästan 4 000 kr billigare att beställa än att köpa hemma.

För att citera min mammas man som är polis "det är inte helt lagligt att beställa alkohol på nätet, om man inte hämtar och kör hem det själv". Man måste egentligen betala svensk alkoholskatt på det då. Jag hade inte vågat beställa iaf. 
  • Eriikah

Kock och kökspersonal klara. Ytterligare en sak avbockad =) Är det bara jag som har lite smått panik? Vet ju att det är ganska långt kvar men jag känner mig lite stressad ändå...

• Nightrod
    Eriikah skrev 2015-02-12 17:14:28 följande:

Kock och kökspersonal klara. Ytterligare en sak avbockad =) Är det bara jag som har lite smått panik? Vet ju att det är ganska långt kvar men jag känner mig lite stressad ändå...

Vi är faktiskt tvärt om.

Det är såååååååååå lugnt.

Vi får se om vi lyckas hålla oss så
    Live free, ride free
  • Eriikah
    Nightrod skrev 2015-02-12 18:05:57 följande:
    Vi är faktiskt tvärt om.

Det är såååååååååå lugnt.

Vi får se om vi lyckas hålla oss så
    Skönt för er =) Det som dessutom är halvstörande är att jag inte vet vad jag har panik över. Hade jag vetat det så hade nog varit lättare. Alla säger ju att det är så bra att planera i god tid för det är mer än man tror. Det är nog det där "mer" som känns stressande eftersom jag inte vet vad det är =)
Svar på tråden Bröllop augusti 2015