• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • stresso
    yasminb skrev 2015-02-16 22:07:23 följande:
    jag var ute i början av förra veckan och tyckte jag var ute i god tid, då sa de samma sak.. bör beställa klänningen vid månadsskiftet så den hinner sys upp och så.. annat är om du kommer till någon butik där du kan köpa klänning på lagervara.. Men ja, här i Stockholm är det dags snarast är iaf den info jag fått..
    jag har också tänkt att jag var ute i ganska god tid som ska ut och prova klänningar nu på lördag - tji fick jag för de första tre butikerna jag ringde var fullbokade två lördagar framåt! 

en del annat verkar falla på plats dock, hade ett jättebra möte med cateringfirman på festlokalen idag och de kan göra precis som vi vill :) och så beställde vi min vigselring i lördags också. DJ och hår+smink kvar att boka, sen är det mest bara detaljer kvar känns det som. plus klänningen då, men det känns mer och mer som att jag ska ha en riktigt flådig "vanlig" klänning istället, men jag kanske springer på min dröm på lördag :)
  • bridetobe

Måste man boka tid för att pröva klänning Jag hade ju bara tänkt svänga förbi där nån gång när jag har tid.
    Måste jag alltså ringa och boka imorn. Nu är det ju bara tre dagar sedan han friade men det känns som jag ligger sååå mycket efter. Sitter och skissar på inbjudan. alltså vad det ska stå. Känns som jag glömmer nå. Har tid och plats för vigsel.
    plats för festen där det bjuds på mat. Klädkod och att vi önskar bidrag ist för present. och att dom ska meddela om dom kommer léller inte

• Eriikah
    bridetobe skrev 2015-02-17 17:57:19 följande:

Måste man boka tid för att pröva klänning Jag hade ju bara tänkt svänga förbi där nån gång när jag har tid.
    Måste jag alltså ringa och boka imorn. Nu är det ju bara tre dagar sedan han friade men det känns som jag ligger sååå mycket efter. Sitter och skissar på inbjudan. alltså vad det ska stå. Känns som jag glömmer nå. Har tid och plats för vigsel.
    plats för festen där det bjuds på mat. Klädkod och att vi önskar bidrag ist för present. och att dom ska meddela om dom kommer léller inte

Lite olika från butik till butik hur dom gör. Den närmast mig kan man gå in i och bara prova oftast får man hjälp ändå. Va hos min syster med fler såna butiker och dom ville att man skulle boka tid så dom visste att dom hade tid. 
    Kort sagt har dom tid hjälper dom dig annars får du boka, är min erfarenhet
  • Eriikah
    AnnaHJ skrev 2015-02-16 21:33:55 följande:
    Det gäller väl säkert inte alla men alla musiker vi känner tycker det är nervöst och stelt, sång och musik måste vara perfekt då alla toner som spelas fel hörs i o m akustiken. Sedan applåderar ingen heller utan man ska smyga tillbaka till sin plats i en knäpptyst kyrka, nästan så jag funderar på att fråga prästen om det är ok att vi applåderar på våran vigsel för att lätta upp stämningen Flört
    Okej då förstår jag =)
  • bride2B

Oj, då får jag väl försöka komma iväg och börja prova klänningar snart. Så himla svårt att få ihop det bara. Skulle vilja ha någon med mig som gav feedback, men alla bor så långt bort. Och sambon kan inte heller vara med då han måste ta hand om barnen under tiden.

• Linnen

Där jag var så är det endast drop in som gäller :) Kolla om butikerna du vill till har hemsidor, brukar stå om man ska boka tid eller inte där. 
  • bridetobe
    Frults skrev 2015-02-18 07:41:23 följande:

Jag beställde min kläning igår!! IIIIIIIIHHHHHHHSolig

Skrattande härligt. vad blev det för någon?
  • mtep

Denna sida hjälpte mig www.postedwithlove.se/blogs/tips-och-trix/16438248-hur-man-far-till-den-perfekta-inbjudningstexten-till-brollopet
Svar på tråden Bröllop augusti 2015