• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Linnen

Häromdagen kom skorna jag tänkt ha på mig. Men jag tror att mina fötter ser lite stora ut i dom. Dom är lite stora baktill så kommer behöva sätta fast ett hälgrepp om jag ska ha dom. Beslutsångest! 

• Linosa
    Linnen skrev 2015-03-12 15:55:24 följande:

Häromdagen kom skorna jag tänkt ha på mig. Men jag tror att mina fötter ser lite stora ut i dom. Dom är lite stora baktill så kommer behöva sätta fast ett hälgrepp om jag ska ha dom. Beslutsångest! 

Ja du har helt rätt. 8 glas på bubbel och 5 på vin brukar man räkna. Jag tänkte helt snurrigt!
  • AnnaHJ
    Kotten skrev 2015-02-26 15:56:06 följande:

Jag har börjat skriva på ett brev med mer information inför vårt bröllop. Något ni tycker saknas i mina rubriker nedan? Vad vill en som gäst veta inför bröllopet?

Resor
    Boende
    Transporter
    Middag och fest

Presenter kan vara bra att ta med info om :) Vi skrev att vi inte önskar oss något men om man ändå vill ge så tar vi tacksamt emot bidrag till bröllopsresan.
  • Nightrod
    AnnaHJ skrev 2015-03-13 07:46:05 följande:
    Presenter kan vara bra att ta med info om :) Vi skrev att vi inte önskar oss något men om man ändå vill ge så tar vi tacksamt emot bidrag till bröllopsresan.
    TT HÅLLA TAL
    kan vara en bra punkt också :)
    Live free, ride free
  • AnnaHJ

Okej, nu har vi haft möte med cateringfirman vi ska anlita och nu känns det som att vi har mycket bättre koll! Innan kände jag att jag inte alls vet hur dagen ska läggas upp, men cateringen är väldigt proffsig och hade en massa tips :) Så nu har vi i princip menyn klar och vet hur det kommer flyta på under kvällen :)

Cateringen hade massa tips på hur man organiserar borden och dukningen och bland annat visade hon att det funkar bra i den lokalen vi valt att både ha långbord som ett E eller ett U, eller mindre bord med 6-8 pers vid varje. Jag tycker det är superfint med mindre bord, blir lite amerikanskt vilket jag gillar, men min blivande tycker långbord då han tror att vissa inte kommer se lika bra om man sitter vid småbord. Det tycker inte jag gör så mycket, herregud dom får väl vända på sig då. Jag tänker även att det blir lättare att duka med mindre bord, då går det att ställa vinkaraffer och sånt i mitten på bordet så att alla når.

Hur ska ni göra med dukning och sånt? :)

• Nightrod
    AnnaHJ skrev 2015-03-13 08:45:52 följande:

Hur ska ni göra med dukning och sånt? :)

Vi kommer att ha ett E eller U men troligen E det beror lite på lokalen, vi skall mäta och bestämma allt sådant vid påsk när vi skall dit och kika igen. Men vi vill ha en placering där alla har lätt att se honörsbordet och varandra, sedan att man får vrida lite på sig får man räkna med, hellre det än att man skall ha ett låååååååååångt bord så man måste skrika från ena sidan till andra när tal skall hållas.

Vi skall ha bufee och har inte riktigt bestämt hur vi gör med vin osv, beror lite på vad vi kommer över osv osv att servera i... vi har föslag men inget färdigställt

Live free, ride free
  • mtep

Kul å läsa hur det går för alla. Själva skickade vi ut inbjudningskorten i veckan så nu blev det på nåt sätt mer verkligt! :)

• SilviaVonLila

hej alla augustitjejer/killar

Jag gifter mig 1/8 2015 och det börjar närma sig. :)

Mycket är bokat och ordnat med, men jag har lite detaljer kvar. Bland annat transport, tårta, kläder och skor till m2b, alla detaljer kring bordsplacering, osv. osv.

Skulle vilja att min m2b var lite mer drivande i bröllopsplanerandet, för hittills har det varit jag som styrt och bokat och ringt och han har mest bara hängt på. Jag börjar känna mig lite stressad över att det ändå är vissa saker som inte är bokade, men han har inte alls samma syn på det hela. Känns som att om jag inte ringer så ringer ingen.

Är det jag som är för drivande eller är det han som är för avslappnad?

Någon annan med liknande upplevelser?

Vill ni får ni gärna läsa om mitt planerande närmare på min blogg, får ni se lite bilder också www.vonlila.se 

bröllopsplanering, stressad, detaljer, oengagerad
Svar på tråden Bröllop augusti 2015