• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Cecilgirl

Linnen - 1/8

Mirred- 1/8

Kotten - 1/8

Nightrod 6/8

mtep - 8/8

stresso - 8/8

ballerina - 8/8

bebillen - 8/8

augusti2015 - 8/8

bride2B - 15/8

bridetobe - 15/8

Cecilgirl-15/8

Ny här men vill gärna vara med i denna tråd:)

• stresso

min blivande man grottade ner sig i att bygga planteringslådor till vår uteplats, han drömmer om en prunkande trädgård och det har jag såklart ingenting emot OM vi innan börjar bygga en massa satte sig ner med mig och gjorde en riktig todo-lista inför bröllopet. mindre än fyra månader kvar nu.... tiden springer!!
    han blev nästan lite chockad: "men allt är ju bokat"
    det är förvisso sant.... men vi har t.ex. inte träffat vigselförrättaren än. eller valt vigselplats mer specifikt än bakom stadshuset, mot vattnet, eller spikat vinerna, eller spikat dekorationer, blommor, trycksaker etc etc, the list goes on.
    nu är listan sådär lång som den var precis i början när vi skulle planera, fast med mindre saker.

nästa vecka ska vi ha en pre wedding shoot med vår fotograf också. hur går det för er andra?

• Nightrod
    stresso skrev 2015-04-10 10:50:18 följande:

min blivande man grottade ner sig i att bygga planteringslådor till vår uteplats, han drömmer om en prunkande trädgård och det har jag såklart ingenting emot OM vi innan börjar bygga en massa satte sig ner med mig och gjorde en riktig todo-lista inför bröllopet. mindre än fyra månader kvar nu.... tiden springer!!
    det är förvisso sant.... men vi har t.ex. inte träffat vigselförrättaren än. eller valt vigselplats mer specifikt än bakom stadshuset, mot vattnet, eller spikat vinerna, eller spikat dekorationer, blommor, trycksaker etc etc, the list goes on.
    nu är listan sådär lång som den var precis i början när vi skulle planera, fast med mindre saker.

nästa vecka ska vi ha en pre wedding shoot med vår fotograf också. hur går det för er andra?

Föräldrarna är och köper öl vin och cider osv i tyskland idag.
    Allt utom ölen till bröllopsdagen, som vi komer köpa i danmark lite senare, de köper enbart burköl i tyskland, vilket funkar fin fint till grillkväll och skaldjurskvällarna, men öl på flaska i stora kylda fat blir det på dagen D

Vi får ringarna i nästa vecka (uppskjutet på uppsjkutet) men bara plast prototyper. Vi har kollat med maten så det går att få levererat som vi vill. Mätt i lokalen och bestämt bordens placering. Vet vilka som skall sova vart och när och hur

Skall skicka ut sekundära inbjudan (upplägg olika dagar) i  nästa vecka.

Har MASSOR kvar, men nu är stambytet hemma klart så vi kan börja fnula lite till (men först städa och fixa hemma)
    Live free, ride free
  • bride2B
    stresso skrev 2015-04-10 10:50:18 följande:

Åh, känner så väl igen det där. Sambon är likadan. *suck* Han tror att allt är klart, bara för att vi kommer vara på ett ställe som fixar mat, dukning etc. När jag påpekar att det kommer vara mycket göra på bröllopsdagen innan vigseln svarar han bara att "jag behöver bara gå upp, raka mig och klä på mig". Eh, jaha?ska jag göra allt annat själv? Förbereda, ta hand om och klä på barnen osv osv.? Det är ju hur mycket som helst runtomkring! 

På måndag blir det avsmakning av menyerna vi har att välja emellan. Då antar jag att de stora delarna av själva middagen/festen blir klara. Men vi har fortfarande inte bokat fotograf, frisör, fixat kläder till alla, program, bordsplacering etc. 
  • Linnen

I fredags bokade min sambo äntligen bröllopstårtan :D 60 kr biten får vi ge men då kör dom ut tårtan och sätter upp den 1 min innan den ska ätas och sen står dom och vaktar den så den inte smälter under tiden :) Vad betalar ni för era tårtor och vad ska ni ha för slags på tårta? Vilka smaker? 

Vi har inte bestämt smak än, vi ska dit senare i sommar och provsmaka och bestämma utseende.

• mtep
    bridetobe skrev 2015-04-08 10:09:43 följande:

Länge sedan nu jag gjorde nått till bröllopet. Ska sätta mig ikväll och göra klart bordsplaceringarna.

Har helt kommit lite av mig faktiskt.

Har iaf hittat RINGEN tror jag. måste bara till butik och se den på riktigt och pröva den tillsammans med min förlovningsring

Nyfiken på bordsplaceringarna... Har alla redan osa:t eller ni räknar med att alla kommer?

Det är ju sååå skönt att kunna göra klart allt i god tid. Jag vill inte lägga semestern på att stimma och stressa. Vi har sista osa-dag 1/7. Funderar på att skippa presentation av gäster samt bordsplacering i festhäftet av den anledningen att det hade varit så skönt att kunna göra klart det redan nu... men kändes ju lite knas att sätta sitta osa 4 månader innan bröllopet?! ;)
    Är även inne på att gästerna ska "leka sig till sin plats". Tex att killarna får kasta pil om vem de ska ha som bordsdam. ;) Vad tror ni om det? Då är det ju ingen som behöver bli sura på oss om vi satt nån "fel" ;P
  • Linosa
    Linnen skrev 2015-04-12 14:54:19 följande:

I fredags bokade min sambo äntligen bröllopstårtan :D 60 kr biten får vi ge men då kör dom ut tårtan och sätter upp den 1 min innan den ska ätas och sen står dom och vaktar den så den inte smälter under tiden :) Vad betalar ni för era tårtor och vad ska ni ha för slags på tårta? Vilka smaker? 

Vi har inte bestämt smak än, vi ska dit senare i sommar och provsmaka och bestämma utseende.

Vår tårta ingår i paketet vi köpt på feststället. Men vi får själva beställa den (och bestämma utseende och smak). Jag har ingen aning om vad vi vill ha, förutom att den måste vara snygg. Haha.
  • mtep

Här går det sakna men säkert framåt...

Inbjudningskorten postades för drygt en månad sedan och kanske 1/3 har svarat.
    Jag bestämde min ring för några veckor sen och på lördag ska den vara klar för avhämtning.
    Jag fick min klänning på skärtorsdagen men måste leta reda på en sömmerska som kan hjälpa mig för den var lite konstig i tyget ovanför bysten. Knapparna och bandet kring midjan var också lite konstigt.
    Jag har börjat sy vimplar till dekoration och gjort ca 1/3 del av de ljuslyktor jag tänkt göra själv (gamla barnmatsburkar som kläs in i spetstyg)
    Jag har påbörjat en film/presentation om oss och våra gäster... Tänkte visa bilder från vår uppväxt och lite hur vi lärt känna våra gäster (skippar nog presentation av gästerna i festhäfte).
  • Eriikah
    Linnen - 1/8 

Mirred- 1/8 

Kotten - 1/8 

Nightrod 6/8

mtep - 8/8 

stresso - 8/8

ballerina - 8/8 

bebillen - 8/8 

augusti2015 - 8/8

Eriikah 8/8

bride2B - 15/8 

bridetobe - 15/8

Cecilgirl-15/8
  • stresso

första riktiga motgången igår: jag bad min bror vara back up-fotograf, mina hängslen och livrem liksom. jag var tydlig med att vi har anlitat en fotograf som är med hela dagen, men att jag vill ha en reserv.
    han sa nej. han vill inte ha ansvar, han vill hellre vara gäst.
    han har hittills kritiserat mitt sätt att köpa brudklänning, hur jag har satt ihop gästlistan och vilka har jag bjudit och inte. han har inte ens sagt att han ska komma, utan påpekat att han har till 1 juni att bestämma sig. 

vi har sedan tidigare en ansträngd relation och detta var liksom sista stråt, just nu känner jag mig ganska beredd att klippa alla band Gråter

Svar på tråden Bröllop augusti 2015