stresso skrev 2015-05-13 18:37:41 följande:
alltså... några gäster har "klagat" på att vår önskelista är för kort och nu har vi börjat fundera på saker vi skulle kunna tänka oss att få. vi har ju redan allt, vi är båda över 30 och har levt fungerande liv innan vi träffade varandra.
men ju mer folk frågar desto mer störd blir jag - är det verkligen så himla svårt att tänka ut nåt själv om man nödvändigtvis måste ge nåt när vi uttryckligen säger att vi ingenting vill ha?
Men vad irriterande! Nu har jag inte varit på jättemånga bröllop, men på de jag har varit har det aldrig ens funnits någon önskelista. Jag har själv funderat ut något som jag tror passar. Lite fantasi får man väl ha!
Vi har ingen önskelista. Än så länge är det bara 2 tror jag som har frågat. Vill de absolut ge oss något så önskar vi oss ett litet bidrag till en framtida bröllopsresa, alternativt så står det gästerna fritt att komma på något eget. Vi är i precis samma sits som ni; har det vi behöver, och har varken plats för eller intresse av saker som bara står och samlar damm.