AnnaHJ skrev 2015-04-14 20:05:22 följande:
Jag har också kommit av mig lite i bröllopsplaneringen, vet inte riktigt vad jag ska pyssla med liksom. Inbjudningarna är skickade och folk har börjat O.S.A, har haft ett första möte med cateringen och sånär bestämt menyn och vad de ska göra under middagen. Klänningen är beställd, alkohol fixar svärfar, min mamma håller på att sy vimplar. Letar just nu större tavlor på loppis att göra griffeltavlor av.
Ringen köpte vi förra veckan också. Var den första jag provade, rabatt och exakt i min storlek så behövde inte ens beställa den!
Just nu håller jag och mina tärnor att skicka förslag på tärnklänningar fram och tillbaka. De har helt annan smak än jag och det går liksom inte riktigt fram vad jag vill att de ska ha...
Förresten, det här med kostymen till blivande maken då? När bör man senast införskaffa det? Går man inte bara till en butik och köper?
Superfin ring!!
Det där med kostym borde väl ha att göra med om kostymen ska skräddas eller inte. De gånger vi köpt kostym åt min gubbe har de tagit en storlek från hyllan och skickat till skräddaren, skräddningen har tagit typ tre dagar. kanske att de lite "finare" butikerna har längre leveranstid? Jag vet inte, men min gubbe säger att han måste köpa sin i maj, typ. Kanske mest är för att vara säker på att han ska ha nåt på sig haha
Jag sa till min bror att jag inte vill ha honom på mitt bröllop. Det känns såklart inte bra, men det är en tillräckligt stor sten som fallit från mitt bröst för att jag ska vara nöjd med mitt beslut. Ingen mer oro över att han ska bete sig illa, så skönt.