• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Linosa

Ja det börjar närma sig med stormsteg, och vi har äntligen fått lite fart på planeringen hemma. Nästan alla stora saker är färdiga vilket är skönt!

• AnnaHJ

Ja hörrni, nu är det inte så långt borta! Fram till typ förra veckan har jag varit sååå lugn och inte alls stressad men nu börjar det kännas! Senaste veckan har jag "hittat" på saker att göra bara för att göra nåt. Typ beställt 200 sugrör, 2 par till skor och köpt massa porslin på loppis för jag kom på att jag ska bygga egna kakfat Skrattande

Vi köpte kostym till blivande maken i helgen och min klänning hade kommit så provade den också. Den ska dock sys till lite grann så får inte ta hem den ännu.

Beställde hem 3 olika klänningar igår som tärnorna ska få prova nästa helg.

Det vi har kvar nu är:
    -smycken till mig (ska bara ha örhängen tror jag)
    -fluga och skor till karln
    -beställa en hög blommor
    -prata med kantorn om musik
    -meddela cateringen slutliga antalet gäster.
    -vigselprogram, hinner vi förhoppningsvis göra dagarna innan när vi haft vigselsamtalet.
    -köpa muggar till baren också...

Gud har jag glömt nåt???

• Nightrod

Såja
    Nu är det i stort sett sju veckor kvar.

Allt flyter på för oss just nu.
    Ringar är på G
    Däck samt delar till gammelbilen på G
    Hotellet, betalt och klart idag (hoppas allt stämmer)
    Tårtor löste vi det slutgiltiga idag
    Vi skall beställa mina kläder idag (motvilligt för vill gå ner med)
    Fick bestlady att åka till sthlm för att hämta alla saker i mitten av Juli
    för vi komemr inte få plats med det i gammelbilen/hojarna

Det rullar på just nu.
    Det enda jag oroar mig över är vädret och att bröllopsbilderna skall se tillgjorde ut (min största fasa efter att sett många andras)

Live free, ride free
  • mtep
    Märta skrev 2015-06-16 08:51:02 följande:

Hej på er!

Jag har inte varit med i denna tråden innan, men ska gifta mig i augusti 2015. Är det någon mer än jag som ska ha vigseln borgligt/ute? :) Jag tycker det är svårt med vigselprogram. Har ni vänner som läser/sjunger något eller anställer ni någon?

Vi ska ha en borglig vigsel utomhus. Skippar vigselprogram! Några vänner ska sjunga så vi har (hoppas jag) fixat piano, mixerbord, förstärkare, högtalare, mic..mm..... Svårt när man inte kan nåt om det, men hoppas det bli rätt :)
  • ballerina

Nu har mitt största nedslag kommit - vårt efternamnsbyte har avslagits! Det var tydligen "för likt" ett annat efternamn. Suck. Nu står vi på ruta ett igen. 

Vi har två alternativ:
    * Ansöka om ett nytt (men vaaaad?)
    * Ta något av våra nuvarande, men ingen vill heta nåt av det. 

• bride2B
    ballerina skrev 2015-06-18 17:03:25 följande:

Nu har mitt största nedslag kommit - vårt efternamnsbyte har avslagits! Det var tydligen "för likt" ett annat efternamn. Suck. Nu står vi på ruta ett igen. 

Vi har två alternativ:

Nej, vad tråkigt.  
    Ni har inte något fint släktnamn ni kan tänka er att ta? 
    Tycker det är svårt det där. Jag ville helst behålla mitt efternamn. Det är lättare att säga och passar bättre på mig och barnen. Men sambon vill inte byta, så då gör vi det ändå. Har inget emot namnet i sig.
  • ballerina
    bride2B skrev 2015-06-18 20:09:21 följande:
    Ni har inte något fint släktnamn ni kan tänka er att ta? 
    Innan vi kom på det nya efternamnet gick vi genom hela släktskapet... men ingen heter något fint. T.ex: min mormor hette Andersson och farmor hette Karlsson... Sen heter resten av släkten samma sak som jag gör nu (och det gör hela norrbotten också, känns det som). 

Det känns så hopplöst just nu! 
  • Nightrod

Beställde mina kläder idag, Från USA man tycker de borde ha större storlekar där men icke... Får se hur det passar, kommer troligen behöva lägga ut det mesta inte för att jag är jättefet, men stor pojke,, Fattades 15 cm på västen över bröstet och då var det XXL.. de största byxorna de hade var 38, jag har 34-36 och de måtten de hade var inte de som jag hade..

Men men beställde gjorde vi, hoppas allt kommer hem snart och att tullen inte mummsar på för mycket extra..man kan ju hålla en tumme i alla fall

Vi satt och räknade på bröllopet idag, hur mycket vi har lagt ut och hur mycket vi har kvar, det skenar ju lite men så jävla långt ifrån tilltänkt pris är det inte,,, för vi har räknad med saker vi inte tänkte räkna med från början, skor, delar till bilen, mitt hår (damens ide) osv, men vi tar med allt som vi gör inför bröllopet även om gammelbilen kunde vänta ett år till osv,,, skulle vi inte räknat med det hade vi legat spot on

7 veckor kvar idag
    6 veckor drygt till att vi åker ner till v-kusten

Live free, ride free
  • Eriikah
    ballerina skrev 2015-06-18 17:03:25 följande:

Vi har två alternativ:

Ni kan inte bara ändra stavningen på något via då? Ibland verkar det hjälpa.
  • josssaanlin

15augusti är vår stora dag. Vi ska träffa prästen här om nån vecka o gå igenom hur vigseln ska utformas. Hur har ni gjort? Har ni haft allt klart i huvudet hur ni vill ha det inför det mötet, alltså med sånger/psalmer osv eller kan man bestämma det då/senare? Har verkligen ingen aning om vad vi ska ha för psalmer eller vad det ens finns för psalmer knappt. Vilka har ni valt?

Svar på tråden Bröllop augusti 2015