• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Märta
    Märta skrev 2015-07-09 15:37:07 följande:

? skulle det vara och inte massa frågetecken ?

Det funkar visst inte med mina smileys men det var det det skulle vara och inte frågetecken :)
  • stresso
    Märta skrev 2015-07-09 15:36:02 följande:
    Det ska alltid finnas en lång och en kort version till en borglig vigsel:

www.brollopsguiden.se/vigsel/vigselceremonin/227

Vi valde den långa versionen men den tar inte så lån tid den heller. Däremot hade vår vigselförättare förslag på dikter som han brukade läsa så det blir lite längre. Sen har vi fixat några som spelar och sjunger ???? så hör med er vigselrätten igen om ni skulle vilja ha den längre varianten!
    jodå, vi har musik och så men själva orden som vigselförrättaren säger är ju inte så många... så själva utfyllnaden, mer än frågan om vi vill gifta oss med varandra, måste vi skriva själva. men det går framåt så just nu är jag ganska lugn :)
  • bridetobe
    Nightrod skrev 2015-07-09 08:41:17 följande:

Vi köpte en av de sista detaljerna igår.
    100 lila stolstrosetter som vi komemr kunna använda till massor saker då vi bara har 45 stolar som skall pyntas, vi har så mycekt dubletter nu så det kommer kunna ha vita stolsöverdrag med stolsrosetter i trådgården (grillfesten dagen före och kräftskivan dagen efter) Vita överdrag över bänkarna i ruinen (om vädret tillåter) samt vita satinöverdrag i middagslokalen med lila rosetter och löpare
    Känns ganska bra nu.
    Enda som är surt är att jag betalade 150$ för att mina kläder skulle skeppas express och att de på något sätt skickades via USA till kina och det är två veckor sedan. Skall ringa och skälla på dem, idag IGEN.

hoppas det blir bra väder för det kommer bli såååå mycket bättre än om vi skall ha allt innomhus

Vad gav ni för rosetterna?
    Om du är intresserad av att sälja vidare så skulle jag behöva 50 st =)
  • Nightrod
    bridetobe skrev 2015-07-11 15:47:27 följande:
    Vad gav ni för rosetterna?
    Om du är intresserad av att sälja vidare så skulle jag behöva 50 st =)

Vi gav 300 för allla, MEN vi kommer använda dem alla, vi kommer duka upp i trädgården med stolsöverdrag och rosetter kvällen innan bröllopet då alla är bjudna på grillkväll samtidigt som vi har de andra stolsöverdragen och rosetterna inne i festlokaen färdig för kvällen. Så vi kommer använda alla hundra. MEN du får mer än gärna låna dem efter bröllopet om du behöver.
    Sålänge vi får tillbaka dem för vi komemr behålla allt för framtida sammankomster
    Live free, ride free
  • Kotten

Alltså, mängden frågor som dyker upp i huvudet i slutskedet av planeringen. 
    Vi ska ge våra gäster miniflaskor med såpbubblor (istället för ris) som dom kan blåsa när vi kommer ut ur kyrkan. När borde gästerna få detta? När dom går in i kyrkan? Jag har tänkt att några av mina syskonbarn ska få dela ut flaskorna från dekorerade korgar. 

• mtep
    Kotten skrev 2015-07-15 09:57:41 följande:

Alltså, mängden frågor som dyker upp i huvudet i slutskedet av planeringen. 

Vi ska ge våra gäster miniflaskor med såpbubblor (istället för ris) som dom kan blåsa när vi kommer ut ur kyrkan. När borde gästerna få detta? När dom går in i kyrkan? Jag har tänkt att några av mina syskonbarn ska få dela ut flaskorna från dekorerade korgar. 

Ja när man går in i kyrkan tillsammans med eventuella vigselhäften och psalmböcker
  • Molly81

Hej,
    Här är en till som ska gifta sig i Augusti, den 15:e augusti. Fy vilken resa det har varit, trodde planera bröllop skulle vara roligt men har inte varit något annat än krångel. Tänkte ett tag att "nä vi ställer in och drar till vegas"

Börjar med att min hederstärna fick jag säga upp vänskapen med, hon visa inget intresse, frågade aldrig om bröllopet, gnällde över färgen på tärnklänningarna, de uppgifterna hon fått blev jobbiga och tillslut hoppade hon av som hederstärna och bara ville vara tärna, det var för mycket jobb för henne. Hon fortsatte och inte bry sig och brydde sig mer om sitt och sin pojkvän så jag sa bye bye. Då hoppade 4 till av bröllopet för att jag behandlat henne så illa. Öhh okey....bye bye.

Vad jag läser från tråden så är inte jag den enda som har en sambo som säger "äh, vi har gott om tid, jag gör det sen" Vill ni veta min skadeglädje, i tisdags kom han och var superstressad. "det är ju inte alls långt kvar och jag har inte ens börjat med något!!" hehe nope det har du inte.

Mycket tjatande och myckte tjafsande med folk omkring, de som vill bjuda in folk till bröllopet, de som tycker visst att de får ta med sina barn även om vi sagt att vi älskar dem men inte denna kvällen. De som tar för givet att de ska ha med en plus one utan att fråga.

Men trots allt detta så bara längtar jag, 30 dagar kvar och jag har släppt allt nu. FInns ingenting som inte kommer lösa sig, det viktigaste är att jag om min sambo blir man och fru och det kommer vi. Vi ska ha riktigt roligt och jag hoppas att våra gäster får det med :)

• Nightrod

LÄS REGLERNA FÖR REKLAM I FORUMET
    det är en bra början om man skall framstå som proffisionella..
    Live free, ride free
  • Fru S

Hoppar in i denna tråd väääldigt sent men var kul att läsa om era förberedelser o tankar! Jag o min make to be gifter oss samma dag som TS, 150808!????

• Kotten
    Dagens diskussion: Jag har länge tänkt att jag ska göra våra tårtor själv (baka bottnar + fylla tårtorna) och sedan överlämna dekoreringen som ska göras på själva bröllopsdaegn till den person vi hyrt in att ha i köket.

Hen ska tydligen vara väldigt duktig och jag är inte jättebrydd i dekorationerna, jag vill ha goda tårtor som verkligen räcker till alla. Men det här verkar många i min omgivning tycka är en så där idé, lite oklart exakt varför. Nu har dom i alla fall plockat fram en prisuppgift (som är helt rimlig) för vad den här personen som ska vara i köket ska ha för att göra tårtorna från grunden.

Men jag är SÅ himla osäker på om det är en bra idé eller inte, jag är verkligen rädd att det ska bli dåligt och att det är det jag minns från den här dagen.

Jag har liksom provbakat bottnar i ett halvår för att hitta den perfekta bottnen, jag har fixat bra form att baka i osv. Känns så där att bara släppa det men folk i min omgivning är ganska påstridiga kring det här.

Några råd?
Svar på tråden Bröllop augusti 2015