• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • augbröllop

Hejsan alla :) hoppar in här sent men så kul att läsa hur det går för er och ja det närmar sig med stormsteg. Vi gifter oss den 8/8-15 så det är snart dax.

yasminb, känner igen mig just i det med klänningen.. Kanske bröllopsnerverna som spökar :P Tror ändå att när väl dagen med stort D är kommer så känns allt rätt.. eller det hoppas jag iaf.

Jag är inte nervös över bröllopet eller så men just att ha missat något i planeringen.. sökt en massa på To do listor och dem jag hittat har jag nog fått med allt. Dock hittar jag ingen bra för att checka så jag fått med allt själva lokalen/festen.

• FruLennartsson

Augbröllop : kan vi inte ha mejl kontakt om allt? Gifter mig också 8/8 2015 är också "rädd" för att jag har glömt något! Men checkar man av med varandra kanske man kan hjälpas åt :)

Mvh Linda

Haarrysson@hotmail.se

Får gärna mejla mig! :)

• AnnaHJ

Jag känner mig också rätt lugn nu, fastän det bara är 14 dagar kvar Skrattande

Det vi har kvar är att checka av med kantorn, eventuellt fixa en AC till lokalen och träffa prästen. Sen lite småpyssel, göra en skylt och köpa hängslen åt karln bland annat. Trodde också att det skulle vara som stressigast just nu, men här ligger man i soffan, dricker vin och lyssnar på regnet Flört

Och igår fick jag äntligen hämta min klänning!

Så himla osäker på skorna dock. Köpte först ett par gröna pumps, typ ljusmossgröna, ångrade mig och köpte de svarta kilklacks som jag har på bilden. Nu vet jag inte om jag tycker att svart skär sig lite väl mycket mot klänningen... Fast dom är himla bekväma! Äsch jag vet inte...

• Linnen
    AnnaHJ skrev 2015-07-25 17:32:07 följande:

Jag känner mig också rätt lugn nu, fastän det bara är 14 dagar kvar Skrattande

Det vi har kvar är att checka av med kantorn, eventuellt fixa en AC till lokalen och träffa prästen. Sen lite småpyssel, göra en skylt och köpa hängslen åt karln bland annat. Trodde också att det skulle vara som stressigast just nu, men här ligger man i soffan, dricker vin och lyssnar på regnet Flört

Och igår fick jag äntligen hämta min klänning!

Så himla osäker på skorna dock. Köpte först ett par gröna pumps, typ ljusmossgröna, ångrade mig och köpte de svarta kilklacks som jag har på bilden. Nu vet jag inte om jag tycker att svart skär sig lite väl mycket mot klänningen... Fast dom är himla bekväma! Äsch jag vet inte...

Jättefin klänning :D och skorna är helt perfekta till den :) 
  • ballerina

Igår var det åtta år sedan jag och sambon träffades! Om två veckor firar vi åtta år som par, och en dag som gifta :) 

Alldeles nyss blev jag klar med alla gästbeskrivningar! Trodde verkligen inte att det skulle vara så tidskrävande som det faktiskt har varit. Men nu känns det som att en stor sten har släppts.

• Kotten

Vi ska gifta oss nästa lördag i Umeå. Prognosen säger massor av regn, vi och vår fotograf har planerat för fotografering utomhus. Fotografen har inte heller egen studio och hyra studio är egentligen inte ett alternativ utifrån budget och andra praktiska grejer. Några tankar kring lösning? Tips? Erfarenheter?

• bridetobe
    Kotten skrev 2015-07-26 19:36:55 följande:

Vi ska gifta oss nästa lördag i Umeå. Prognosen säger massor av regn, vi och vår fotograf har planerat för fotografering utomhus. Fotografen har inte heller egen studio och hyra studio är egentligen inte ett alternativ utifrån budget och andra praktiska grejer. Några tankar kring lösning? Tips? Erfarenheter?

Vi frågade vad som skulle hända om det skulle regna massor.
    Vår fotograf sa då att det är sällan det vräker ner så mycket men skulle det blir så så rekomenderade våran att skaffa ett fint paraply och att man håller till i skydd under träd
  • maraya

Gah! Vi gifter oss nu på lördag. Och det känns som om vi ligger efter med saker som borde ha varit klara Obestämd Har också fått gett efter med ett flertal grejer, som jag hade velat haft annorlunda.  Känner mig stressad, less och sur över detta.
    Visst dagen kommer säkert bli hur bra som helst i sig oavsett vad.

• ballerina

Nu är det augusti - den här trådens månad!

Jag tänkte det var dags att flytta upp tråden, så vi flyttar ner alla penistrådar.

Hur går det för er alla? Hur är det med nerverna?

Jag var lite stressad i mitten av veckan, men nu har vi gjort massor så det känns bättre. Kvar är saker som inte går att göra än, t.ex konsultation av hår, hämta kläder, duka... Så nu försöker vi ta det lugnt och njuta av sista lördagen som ogifta.

Svar på tråden Bröllop augusti 2015