• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • AnnaHJ
    Rosaprick skrev 2015-07-01 23:48:04 följande:

Jag och min sambo ska med gifta oss i augusti. Och jag är redan jätte nervös.

Någon mer än jag som redan är nervös ?

Jag är inte nervös för själva ceremonin eller att jag kommer varit gift för tid och evighet ;) Däremot är jag oerhört stressad över allt som inte är klart, att min sambo är så himla lugn och säger att allt löser sig. Ja det kommer lösa sig för att jag fixat allt tillslut! Åh karlar.
  • Linnen
    Nightrod skrev 2015-07-01 09:52:19 följande:
    Bra då säger vi det

Vi håller på att pilla med buketten, den börjar ta form mer och mer, får se hur den blir till slut men vi har förhoppningar om det

Första ihoppsättning, utan hänge

Igår satte vi på lite häng framtill, endel smycken kvar, men trro det kan bli bra

Bara tärnbuketten kvar sedan, men den är förberedd
    Men herregud vilken fin bukett :D Vad duktiga ni är. 

Själv var jag och kollade upp priset på min bukett idag. 800 kr bara, hade räknat med minst det dubbla. Det gjorde min dag :D
  • Nightrod
    Linnen skrev 2015-07-03 15:54:07 följande:

Men herregud vilken fin bukett :D Vad duktiga ni är. Själv var jag och kollade upp priset på min bukett idag. 800 kr bara, hade räknat med minst det dubbla. Det gjorde min dag :D

Awww

Tack så hemskt mycket.

Vi är rätt nöjda själva

Fan va Nice att få priset halverat

Vad för bukett skall ni ha?
    Live free, ride free
  • Linnen
    Nightrod skrev 2015-07-03 17:10:37 följande:
    Awww

Tack så hemskt mycket.

Vi är rätt nöjda själva

Fan va Nice att få priset halverat

Vad för bukett skall ni ha?
    Ska ha en lösbunden bukett med vita och blå rosor, brudslöja och nåt lite grönt runt om :) Var tvungen att kolla så att dom fått det rätt bara pga priset men allt var som det skulle :) 
  • Rosaprick

Jag är inte nervös för själva bröllopet så utan det kommer bli en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Utan de är om jag snubblar eller något sånt i kyrkan som jag är nervös för. Men annars har jag lite fjärilar i magen och hoppas att jag hinner klart allt och att jag inte glömmer något :)

• stresso

nu rasslade det till med saker som bara liksom föll på plats, hoppas det inträffar varje dag nu, det är fortfarande 100 små och mellanstora grejer kvar (t.ex. bordsplaceringen som bara ställer till med problem).
    men brudprovet är klart, tårtan är bestämd, bestämt hur mycket av alla drycker som ska beställas.
    återstår blommor till borden... hade tänkt köpa ett gäng hinkar på hötorget och arrangera själv, nog måste blommorna hålla från fredag förmiddag till lördag natt?

• stresso

nu rasslade det till med saker som bara liksom föll på plats, hoppas det inträffar varje dag nu, det är fortfarande 100 små och mellanstora grejer kvar (t.ex. bordsplaceringen som bara ställer till med problem).
    men brudprovet är klart, tårtan är bestämd, bestämt hur mycket av alla drycker som ska beställas.
    återstår blommor till borden... hade tänkt köpa ett gäng hinkar på hötorget och arrangera själv, nog måste blommorna hålla från fredag förmiddag till lördag natt?

• Nightrod

Vi köpte en av de sista detaljerna igår.
    100 lila stolstrosetter som vi komemr kunna använda till massor saker då vi bara har 45 stolar som skall pyntas, vi har så mycekt dubletter nu så det kommer kunna ha vita stolsöverdrag med stolsrosetter i trådgården (grillfesten dagen före och kräftskivan dagen efter) Vita överdrag över bänkarna i ruinen (om vädret tillåter) samt vita satinöverdrag i middagslokalen med lila rosetter och löpare
    Känns ganska bra nu.
    Enda som är surt är att jag betalade 150$ för att mina kläder skulle skeppas express och att de på något sätt skickades via USA till kina och det är två veckor sedan. Skall ringa och skälla på dem, idag IGEN.

hoppas det blir bra väder för det kommer bli såååå mycket bättre än om vi skall ha allt innomhus

Live free, ride free
  • Märta
    stresso skrev 2015-06-21 22:07:52 följande:

vi trodde att borgerliga vigselförrättare hade nån slags "standard långversion" men icke. kanske att de får rutin efter X 100 vigslar och kan freestajla men vår vigselförrättare sa att om vi vill ha mer än "tar ni varann" får vi skriva det själva.

så det är det som är mest stressigt just nu. det mesta andra är nog på banan... om jag inte glömt nåt...

Det ska alltid finnas en lång och en kort version till en borglig vigsel:

www.brollopsguiden.se/vigsel/vigselceremonin/227

Vi valde den långa versionen men den tar inte så lån tid den heller. Däremot hade vår vigselförättare förslag på dikter som han brukade läsa så det blir lite längre. Sen har vi fixat några som spelar och sjunger ???? så hör med er vigselrätten igen om ni skulle vilja ha den längre varianten!
  • Märta
    Märta skrev 2015-07-09 15:36:02 följande:

Det ska alltid finnas en lång och en kort version till en borglig vigsel:

www.brollopsguiden.se/vigsel/vigselceremonin/227

Vi valde den långa versionen men den tar inte så lån tid den heller. Däremot hade vår vigselförättare förslag på dikter som han brukade läsa så det blir lite längre. Sen har vi fixat några som spelar och sjunger ???? så hör med er vigselrätten igen om ni skulle vilja ha den längre varianten!

? skulle det vara och inte massa frågetecken ?
Svar på tråden Bröllop augusti 2015