• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Linnen

Min klänning har kommit in till butiken nu :D Det tog bara en månad fast det var fyra månaders leveranstid. Ska bli så kul att få prova den :D 

• Eriikah

Jag tyckte att jag hade läget under kontroll då säger min tilltänkta kock att hon inte kan hjälpa mig med maten. Samtidigt som jag försöker få tag i en bekant som skulle kunna fixa både hår och smink och eventuellt även maten. Men det verkar inte vara det lättaste. Lätt panik har uppstått. När dessutom min klänning måste sys om och jag måste åka till en annan stad för att göra det. Likadant med ringen, den är bestämd men tänkte kolla med nån guldsmed i "klänningsstaden" för att se om det blev billigare att göra den där. Det är visserligen inte jättelångt dit men när man inte hinner åka dit....
    Vet att allt löser sig på ett eller annat vis bara man har lite is i magen men känslan tills lösningen har kommit... 

• Lillharry

Var hittar ni eran brudbukett? Kommer ni gå till en blomsteraffär, eller kommer ni ha plast??

Lite förslag tack, står helt still vart man kan hitta buketter förutom hos blomaffären.

/Linda

• bridetobe

Vi har bestllt hos florist. Riktiga blommor. Vita rosor och lila kallor =) och lite grönt till det

• Linosa
    Lillharry skrev 2015-03-22 15:25:57 följande:

Var hittar ni eran brudbukett? Kommer ni gå till en blomsteraffär, eller kommer ni ha plast??

Lite förslag tack, står helt still vart man kan hitta buketter förutom hos blomaffären.

/Linda

Vi vill absolut ha riktiga blommor. Kommer beställa från blomsteraffär. 
  • bride2B

/Linda

Jag vill ha riktiga blommor! Har dock inte varit hos någon florist än, men det börjar väl snart bli dags att kolla runt lite. Har googlat lite för att försöka bestämma vilken typ av bukett jag vill ha och vilka färger. Sen får jag väl höra i någon blombutik vilka blommor som kan vara aktuella.
  • Nightrod

/Linda

Vi skall försöka göra våran själv av glasblmmor, broscher och massa annat småkraffs, blir det inte bra så låter vi en bekant som jobbar som florist göra en åt oss..
    Live free, ride free
  • mtep

Hade varit kul att veta vilka som hänger i gruppen här. Trådstartaren Annisen är väl inte så aktiv här längre då hon inte längre ska gifta sig i augusti, så inte lätt att lägga till i toppen som tilläggskommentar... Men om jag börjar så kanske ni andra kan hänga på, kopiera listan och lägga till ert namn och datum? Solig

Vi som gifter oss augusti 2015
    mtep - 8/8

• mtep
    mtep skrev 2015-04-06 14:32:16 följande:

Hade varit kul att veta vilka som hänger i gruppen här. Trådstartaren Annisen är väl inte så aktiv här längre då hon inte längre ska gifta sig i augusti, så inte lätt att lägga till i toppen som tilläggskommentar... Men om jag börjar så kanske ni andra kan hänga på, kopiera listan och lägga till ert namn och datum? SoligVi som gifter oss augusti 2015
    mtep - 8/8

mtep - 8/8
  • Linnen

mtep skrev 2015-04-06 14:32:16 följande:

Hade varit kul att veta vilka som hänger i gruppen här. Trådstartaren Annisen är väl inte så aktiv här längre då hon inte längre ska gifta sig i augusti, så inte lätt att lägga till i toppen som tilläggskommentar... Men om jag börjar så kanske ni andra kan hänga på, kopiera listan och lägga till ert namn och datum? SoligVi som gifter oss augusti 2015
    mtep - 8/8

mtep - 8/8
    Linnen - 1/8
Svar på tråden Bröllop augusti 2015