• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Linnen
    DoC skrev 2015-02-27 17:14:22 följande:

Tack Linnen! Det var ju bra, bor i Örebro så är det inte jättelångt dit :)

Det gör jag med :) Personalen där är jättetrevlig och hjälpsam. Om du åker på en lördag så se till att vara där till de öppnar. Det är väldigt mycket folk där på lördagar så man hinner inte få hjälp hela tiden. Sen vill man få ett av dom stora provrummen också ;) 
  • bridetobe

Igår kom min klänning. Hittade en på blocket. Supernöjd.

Enda negativa är att det stod i annonsen att det var en 38 men mer som 40. Håller inte med där. Den är snäv och kommer väl typ få hålla andan under hela ä vigseln och kvällen. Tur det är tyll på den så det inte syns hur snävt den sitter. Hahaha

• Linosa

Jag köpte min Mori Lee på Little Fairies i Sthlm. Mailade/ringde runt till olika återförsäljare för att se vem som hade den modellen jag var på jakt efter.

• bebillen

Åh, jag blir galen! Stället vi ska vara på och precis fått svar på mat-offerten från har plötligt lagt till en särskild personalkostnad utöver kuvertavgiften, helt utan att ha nämnt det innan. Blir så trött, varför är det så svårt att ha tydliga "prislistor" som sen gäller... Väldigt svårt att hålla sig till budgeten :(

• Kotten

Klurigt när allt inte visar sig ingå som en tänkt sig. Jag tror tyvärr att en måste dubbel- och trippelkolla allting.

• bridetobe

Hur mycket alkohol räknar ni ska gå åt och hur många vuxna som dricker är ni då?

• Nightrod
    bridetobe skrev 2015-03-09 06:51:37 följande:

Hur mycket alkohol räknar ni ska gå åt och hur många vuxna som dricker är ni då?

vi skall ha mer eller mindre fri tillgång till öl/vin men ingen starksprit. Vi ser ingen annledning att servera starksprit till middagen och över 7.0 i öl eller cider ser vi inte heller som någon annledning att servera.Vi vill folk skall må bra och minnas vårat bröllop, och om de komemr bara för att supa kan de satanna hemma.
    Men 4-5 öl per vuxen till middagen, räknar vi väl med som max

Live free, ride free
  • Linosa
    bridetobe skrev 2015-03-09 06:51:37 följande:

Man brukar väl räkna ca 8 glas per flaska vin. Och jag skulle nog räkna med att de flesta dricker 2 glas per rätt? Alla gör väl inte det, men hellre för mycket än för lite.
  • Nightrod

Många tycker att alkoholen skall flöda på just bröllop, men jag vill mina gäster skall komma ihåg att vi gift oss.
    Håller hellre nere på det så folk inte blir fulla faktiskt.

Live free, ride free
  • stresso
    Linosa skrev 2015-03-10 15:29:01 följande:
    Man brukar väl räkna ca 8 glas per flaska vin. Och jag skulle nog räkna med att de flesta dricker 2 glas per rätt? Alla gör väl inte det, men hellre för mycket än för lite.
    8 glas per flaska låter lite lite... 8 glas per flaska bubbel köper jag, men man får nog räkna med att ett standardvinglas är 15 cl, skulle max försöka få ut 6 glas per flaska. men jag är också onaturligt rädd för att mat/dryck/musik/snacks ska ta slut på en helt vanlig fest, så jag har en ganska ordentlig säkerhetsmarginal till bröllopet Skrattande
Svar på tråden Bröllop augusti 2015