• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Nightrod
    Linnen skrev 2015-03-16 13:25:29 följande:

I helgen spikade vi in- och utgångsmusik :D 
    Vi går in till "Rid över skog" och ut till "Concerning Hobbits". 
    Vilka låtar har ni valt? :) 

Vi har inget spikat, men ingångslåt kommer med största sannolikhet att bli "av längtan till dig"
    Live free, ride free
  • AnnaHJ
    SilviaVonLila skrev 2015-03-14 08:21:11 följande:

hej alla augustitjejer/killar

Jag gifter mig 1/8 2015 och det börjar närma sig. :)

Mycket är bokat och ordnat med, men jag har lite detaljer kvar. Bland annat transport, tårta, kläder och skor till m2b, alla detaljer kring bordsplacering, osv. osv.

Skulle vilja att min m2b var lite mer drivande i bröllopsplanerandet, för hittills har det varit jag som styrt och bokat och ringt och han har mest bara hängt på. Jag börjar känna mig lite stressad över att det ändå är vissa saker som inte är bokade, men han har inte alls samma syn på det hela. Känns som att om jag inte ringer så ringer ingen.

Är det jag som är för drivande eller är det han som är för avslappnad?

Någon annan med liknande upplevelser?

Vill ni får ni gärna läsa om mitt planerande närmare på min blogg, får ni se lite bilder också www.vonlila.se 

Jag känner igen mig MYCKET. Min sambo är väldigt dålig på att komma med egna idéer och initiativ. Han gör saker jag säger åt honom att göra, men inget självmant. Sedan i höstas har jag bett honom bestämma vilka han vill ha som marsalkar och han har fortfarande inte bestämt sig! Blir galen! Har även gett honom ansvar för musik och alkoholen. Där har han väl börjat på lite men det går såååå långsamt!

För några veckor sedan fick jag nog och försökte verkligen prata med honom, men vette tusan om det gick fram. Jag frågade om han verkligen vill gifta sig och det ville han ju men han tycker jag stressar med saker. Jag vill ju bara bli klar med allt i tid! Skulle vara skönt att kunna ha lite semester i sommar också.

Alltså jag tror att han kommer att fixa grejerna jag vill att han gör, men inte ett dugg tidigare än i sista minuten.

Jag försöker att slappna av men det är väldigt svårt...
  • AnnaHJ

Känns som alla ligger bra till med planeringen hörrni Glad

Jag provade klänning i helgen och ska tillbaka nästa vecka för att måtta och beställa, en bock till på listan! Vi tänkte även passa på att titta på ring till mig då också.

Ingångsmusiken har vi bestämt om kantorn kan spela den, blir i så fall Höga Gärdet. Utgångsmusik är vi helt blanka på Obestämd

• Linosa

Vi ska nog ha den där klassiska bröllopsmarschen som ingångsmusik.

Utgång har jag ingen aning om dock. Solisten vill jag ska sjunga "Av längtan till dig" men även en till låt som vi inte bestämt än.

• Linosa
    SilviaVonLila skrev 2015-03-17 07:32:49 följande:

åh hurska jag kunna hålla mig till augusti, nu har våra vigselringar kommit och de är sååååå vackra!!

HÄR ÄR VÅRA VIGSELRINGAR

Jättefina! Jag köpte min vigselring samtidigt som förlovningsringen då vi redan hade bestämt då att vi skulle gifta oss. Jag har en enstensring och en alliansring också från schalins!
  • bridetobe

Var gör ni era festprogram? Gör ni dom själva i datorn eller lämnar ni in och får dom tryckta av företag eller skickar ni in på internet?

• Nightrod
    bridetobe skrev 2015-03-19 07:55:24 följande:

Var gör ni era festprogram? Gör ni dom själva i datorn eller lämnar ni in och får dom tryckta av företag eller skickar ni in på internet?

vet inte ens om vi kommer ha något bröllopsprogram, förstår inte riktigt poängen med det.
    Varför har ni det? Återigen ren nyfikenhet inte ifrågasättande.
    Live free, ride free
  • Linnen

Jag kommer göra mina själv i publisher/illustrator, eller ja lite får jag göra själv sen vill mamma och hennes man smyga in en del hemliga saker som vi inte får se innan. Min pappa jobbar som grafiker (tryckare) så vi lämnar över det till honom så får han trycka upp allt :) Annars hade vi nog skrivit ut allt själva. 
  • Linosa

Jag jobbar med grafisk design så jag ska designa dem själv. Sen kommer vi skriva ut dom hemma bara. Billigast så.
  • Linosa
    Nightrod skrev 2015-03-19 08:38:04 följande:
    vet inte ens om vi kommer ha något bröllopsprogram, förstår inte riktigt poängen med det.
    Varför har ni det? Återigen ren nyfikenhet inte ifrågasättande.
    Jag tycker det är kul med festprogram. Vårt kommer innehålla info om menyn, lite text om varje gäst, ett bröllopsbingo och tacksida bland annat.
Svar på tråden Bröllop augusti 2015