• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • stresso

de kommer antagligen undra om det finns någon önskelista, en sån rubrik kanske skulle vara bra

• Kotten
    stresso skrev 2015-02-26 16:06:48 följande:

de kommer antagligen undra om det finns någon önskelista, en sån rubrik kanske skulle vara bra

Vi har skrivit i både inbjudan och i brevet att vi inte önskar oss några presenter, att deras närvaro är den bästa gåva vi kan få :). Jag hoppas det räcker då vi verkligen inte önskar oss något utan många gäster kommer ha kostnader för boende och resa vilket kommer bli dyrt för många.
  • stresso
    Kotten skrev 2015-02-26 16:15:22 följande:
    Vi har skrivit i både inbjudan och i brevet att vi inte önskar oss några presenter, att deras närvaro är den bästa gåva vi kan få :). Jag hoppas det räcker då vi verkligen inte önskar oss något utan många gäster kommer ha kostnader för boende och resa vilket kommer bli dyrt för många.
    vi skrev först att vi inte ville ha något, sen lade vi till sånt man inte kan få för mycket av (vin och kokböcker) för dem som absolut vill köpa något - men vi har ändå blivit tillfrågade flera gånger om vi inte har någon "riktig" önskelista...
    men jag hoppas som du att det räcker så som ni har skrivit Glad
  • Kotten
    stresso skrev 2015-02-26 16:31:59 följande:
    vi skrev först att vi inte ville ha något, sen lade vi till sånt man inte kan få för mycket av (vin och kokböcker) för dem som absolut vill köpa något - men vi har ändå blivit tillfrågade flera gånger om vi inte har någon "riktig" önskelista...
    men jag hoppas som du att det räcker så som ni har skrivit Glad
    Lurigt det där. Jag vill ju egentligen inte heller att det blir tokigt för att några kommer med presenter trots våra uppmaningar, vilket leder till att andra känner sig dumma som inte gjorde det. Och att vi måste tacka och kanske också öppna presenter trots att vi inte alls tänkt oss det. Så svårt det här.
  • Linnen
    Kotten skrev 2015-02-26 16:44:08 följande:
    Lurigt det där. Jag vill ju egentligen inte heller att det blir tokigt för att några kommer med presenter trots våra uppmaningar, vilket leder till att andra känner sig dumma som inte gjorde det. Och att vi måste tacka och kanske också öppna presenter trots att vi inte alls tänkt oss det. Så svårt det här.
    Man måste inte öppna paketen under kvällen :) Bröllopen jag har varit på har inte haft paketöppning. Dom har sparat det till dagen efter då dom är själva. 
  • bride2B

Idag gick äntligen våra inbjudningar ut! Ska bli så spännande att vänta på att folk börjar höra av sig och o.s.a.
    Den absolut närmaste familjen vet vi i princip kommer komma, men t.ex. kusiner som bor relativt långt bort vet inte ens om än att vi ska gifta oss i sommar. 
    Håller tummarna att de hinner komma fram imorgon, och att folk inte drar ut på det i det längsta med att svara. 

• bride2B
    AnnaHJ skrev 2015-02-25 20:46:13 följande:

Tänker ni ha nån slags konfetti eller så som gästerna kan kasta utanför kyrkan? Vad tycker egentligen kyrkan om att det kastas "skräp" utanför? Personligen skulle jag bli lite smått irriterad om nån strödde konfetti utanför min dörr :P

Jag vill gärna ha såpbubblor. Men det hänger väl lite på vädret också. Är det regnigt eller blåsigt blir det ju inte mycket av med det. 
  • DoC

Hej tjejer och killar!

Hänger gärna på här, jag och min sambo gifter oss 29 augusti på Bohus-malmön.
    Såg att många är igång och beställer klänningar har inte börjat prova än :(

Börjar känna mig lite stressad. Visst var det några som köp Mori Lee klänningar?

Vart har ni köpt dom? Har hittat en favorit men vet inte om jag kan hitta den i butik, känns läskigt att beställa en så dyr klänning direkt från utlandet.

Har börjat så smått med inbjudningarna men mycket mer är inte gjort. Kyrka och lokal är bokat också.

Lägg gärna upp bilder på pyssel och inköp så man kan inspireras av varandra :)

• Linnen
    DoC skrev 2015-02-26 23:29:03 följande:

Hej tjejer och killar!

Hänger gärna på här, jag och min sambo gifter oss 29 augusti på Bohus-malmön.
    Såg att många är igång och beställer klänningar har inte börjat prova än :(

Börjar känna mig lite stressad. Visst var det några som köp Mori Lee klänningar?

Vart har ni köpt dom? Har hittat en favorit men vet inte om jag kan hitta den i butik, känns läskigt att beställa en så dyr klänning direkt från utlandet.

Har börjat så smått med inbjudningarna men mycket mer är inte gjort. Kyrka och lokal är bokat också.

Lägg gärna upp bilder på pyssel och inköp så man kan inspireras av varandra :)

Jag har köpt min Mori Lee på Fest- och Bröllopspalatset i Degerfors. Det är 4 månaders leveranstid på dom flesta av deras klänningar. Så börja prova nu, annars finns det en risk att du inte kan få en sån. 
  • DoC

Tack Linnen! Det var ju bra, bor i Örebro så är det inte jättelångt dit :)

Svar på tråden Bröllop augusti 2015