AnnaHJ skrev 2015-01-28 17:27:31 följande:
Jag har hamnat flera steg efter med planeringen nu. Har köpt en underkjol till klänningen som jag köpte redan i höstas. Provade den igår med underkjolen och jag bara kände att näe jag vill inte ha den här klänningen! Nu vet jag varken ut eller in! Känns dumt att köpa en ny för pengarnas skull, den jag har betalade jag i och för sig bara 1 000 kr för, men ändå. Blir även lite stressad för ska jag beställa en klänning måste jag göra det typ nu! Och ska jag beställa vet jag inte vilka mått jag kommer ha då jag tänkte göra ett ryck och gå ner 5-6 kg nu under våren.
Har hittat så många fina klänningar på Etsy men vet inte om jag vågar köpa från USA eller Kina med tullavgifter och sånt..
Skit också.
Jag har gjort samma sak, köpte min första från
jjshouse.com och den var jättefin men i en modell som inte satt så bra ( borde testat modellen i butik innan) och sen var jag på semester i USA och köpte den som jag nu ska gifta mig i. Tror inte du behöver vara så rädd för tullkostnaden - min klänning från jjshouse kostade 2000:- och då tillkom 800:- för frakt och tull. Blev ju inte optimalt med två klänningsinköp för ekonomin, men jag tror det är värt det för att vara nöjd i slutändan. :)