katten21 skrev 2014-10-20 14:51:47 följande:
Oj, det var länge sedan jag skrev här, 10 månader!. Livet kom i vägen
01/08-2015 smäller det!
Bokat kyrka
Bokat Fest Lokal
Bokat Fotograf
Bokat hår och make-up
Bokat 'natten innan' hotell
Köpt Klänning - Martina Liana (som affären tar hand om tills vidare åt mig)
Köpt Skor - Vera Wang White Label (i färgen Blus/Rosa) hos David's Bridal
Köpt Ringar
Smakat och bestämt oss för vilka bröllops tårtor vi ska ha
Bestämt hans outfit
Bokat Smekmånad (bröllops present till oss av min syster, vi har ingen aning om var vi kommer att åka...Spännande!!)
Vi ändrade oss om våra orginala ideér ang. save the date och skickade iväg dem i Februari i år. Därav även tänkt om ang. inbjudningarna också.
Lite pyssel ska det bli med klassiskt vintage look.
Vi tänkte att det skulle bli kul att gör dem själva och som bonus spendera vad han kallar 'quality time' tillsammans.
Tillfrågade bestman som tackat ja och maid of honour som tackade ja och några månader senare tackade hon nej för hon har inte råd med flyg och hotel så hon kommer inte alls nu.
Vi kommer bli ca 30 pers. Litet, intimt och mysigt.
När tycker ni att det är lägligt att skicka ut inbjudningar (med tanke på att dem flesta kommer från England)?
Hur går det för er andra Augusti Brudar?
Hej Katten21,
Kul att ni kommit så långt i planeringen, men förstår att det behövs när man planerar från England. Vi måste också planera en hel del i god tid, fast det bara är 40 mil till vår "bröllopsdestination"
Vi kommer skicka inbjudningarna i mars med OSA i slutet av maj tror jag, då vi har en del gäster som också är långväga, eller är det försent? De måste boka flyg och hotell, vi har förbokat rum till alla så det finns men man kanske vill ha detaljerna tidigare än i mars? Vi har skickat Save the date så de vet ju om vart det blir och att det blir en resa... Hur har ni resonerat?