Annisen skrev 2015-01-05 18:50:49 följande:
Är inte alls hårkunnig så det kanske någon kan svara bättre på men så fin frisyr :) Och jag och min frisör diskuterade just blommor och slöja när jag var hos henne sist och då sa hon att hon rekommenderade det ena eller andra för det lätt kan bli "rörigt" att varken blommor eller slöja kommer till sin rätt, hon har ändå gjort bruduppsättningar i 15-20 år så lite koll har hon nog men du kanske kan testa lite lätt hemma?!
Absolut! Jag håller med om att det blir för mycket med både och, tänker nog i så fall själva håruppsättningen men utan blommor - med slöjan (ursäkta min otydlighet, misslyckades helt med mina inlägg förut). Funderade mest på om det kan gå att fästa själva slöjan i en sådan frisyr, men det är nog som du säger bäst att bara testa.
Är fortfarande på jakt efter lämplig frisör i Norduppland om någon har tips! Alternativet är att gå till en bra frisör här i stan och be dem proffstipsa lite för att därefter öva frenetiskt hemma i några månader, men skulle kännas roligare att få lite hjälp på den stora dagen!