• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Innuendo
    Lina Å skrev 2014-02-27 14:03:45 följande:
    Innuendo; min blivande make är ifrån USA så när han var hem för några månader sedan så hade han planerat att köpa ring. Han tittade runt väldigt mycket, han visste om min ring storlek men tog ändå en liten större ifall de skulle vara någon skillnad mellan länderna. Därför passade det så bra att när han åkte hem nu för några veckor sedan så kunde han göra den lite mindre samtidigt :) Jag vet inte om jag skulle våga skicka efter en ring med stenar. Jag tror set jag litar för lite på främlingar för ngt sånt men man kan ju hitta verkliga fynd om man skickar efter ibland Ja jag tycker det var en perfekt storlek. Mycket bling, bra kvalité. Har ju sett så många andra otroligt fina ringar här så man blir ju alldeles yr. Finns så många kombinationer man kan hitta på. Väldigt kul att se :)
    Aha, då förstår jag! Det var smart av den blivande make att köpa när han var på plats, det är ju en helt annan sak än att skicka efter.Jag beställde ju själv mina rina ringar, men att beställa från Sverige kändes inte så "läskigt" tyckte jag. Betydligt enklare att skicka tillbaka om det skulle behövas.

Ja, det där med att lita på främlingar har jag också svårt för... Lite tråkigt egentligen, för det åte ju som att många tjejer gör riktiga "klipp" när de köper ringar från te x 77Diamonds.Men det är som det är...
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    MissTC skrev 2014-02-27 23:34:30 följande:
    Hehe aa du kommer klår ju lätt mig i text ;) men det är inte alltid så lätt att hålla sig kortfattat. Ibland har man ju så mycket som man vill säga och få med att orden lätt drar iväg =)

Hehe aa ibland känns det som man måste vara extra tydlig.. Och alla är vi ju så olika, så lite svårt att veta ibland iaf man råkar trampa någon på tårna även fast man inte alls hade den avsikten. Får hoppas att det inte va någon som tog illa upp iallafall =)

Och jag håller med dig där att på andra kan det absolut utstråla "gift" med en solitär.. Och det är nog även som du skriver. Solitärer har absolut blivit mer inne nu.. I Usa får tjejen en solitär i förlovning och sen en slät lr allians till vigseln. Fast samtidigt tycker jag det är kul att blinget har kommit hit =) Men samtidigt känner jag att de inte säger mig så mycket precis som jag skrev förut hehe.. Men jag tycker ju absolut inte heller att det ser fattigt ut, det tycker jag ingens ring gör =) Jag tycker absolut att man ska välja den ring man trivs själv med. För vi alla är ju olika =)

Jag själv har ju valt nu och det blev den jag visa bild på, fast med små små ändringar.. Jag är väl absolut en sån som gillar när de är för mycket.. Och har alltid sett mig själv med något som sticker ut lite. Fast även jag är en mjukisbyxa tjej när jag är hemma, med helt vanligt jobb.. Så jag jaa, på ett sett kanske inte ringen jag valt passar min "stil" hehe lr va man ska säga. Men dom som känner mig säger att det verkligen är "jag".
    Jag har alltid haft och kommer väl alltid ha en kärlek till guld.. Och jag är lite som han i sagan om ringen med mina smycken "my precious" hahaha... Men jag förstår va du menar =) och man ska välja det man känner är rätt för en själv... haha känner att jag kommer av mig lite så går på nästa punkt nu =P

Aa jag känner folk som inte alls gillar rödguld, och vissa passar verkligen bättre i en vit metal =) Så det är ju tur att det valet finns =) Men aa jag har oxå sett att rose kan skilja sig ganska mycket i ton.. vilket är lite synd för alla som kanske väljer de, då gäller det att verkligen kolla upp innan så man blir nöjd =/

Aa ne jag tog absolut inte illa upp =) Och ne det förstår jag att betalar maken så är det självklart att dom ska ha något att säga till om, om dom själva vill.
    Vi var väl först inte så eniga om priset ,men det är vi nu och alla är nöjda och glada =). De kanske låter galet dumt, jag tycker ju att ringen är från honom även fast jag betala en del av den idag.. Vi ser det som våra pengar och har gjort det ganska länge. Men till en början kan jag väl erkänna att min sambo såg väl inte allt för nöjd ut när jag började svamla om att ringen kunde få kosta mellan 20-30.000. Han tyckte det va galet mycket pengar för en ring. O absolut det är det. Detta pratade vi om för ganska länge sen. Nu har han tagit sitt förnuft till fånga och är glad över att jag är glad för att jag äntligen har hittat en ring ;)

Hehe och som du säger så kan ju absolut det vara ett test. Så kanske de va lite för oss i början. Han kunde inte förstå hur jag kunde vilja lägga så mycket på en ring och jag kontra med att jag kunde inte förstå hur han kunde lägga så mkt pengar på datorer (datorer som inte ens håller en livstid). Nu är ju detta löst, och jag är så nöjd över ringen. Och min sambo har ändrat sig helt =) =)

Hehe så sa min med, han har vägrat välja åt mig.

Men va tråkigt att du tappa dina ringar, får man fråga om du är nöjd med dom du har idag? Lr har du ersatt dom med likadana, har tyvärr inte läst historien förut så kanske ligger lite efter =/
    Du är rätt duktig på att skriva, du också! Men jag tänkte att det nog är bäst att försöka att inte skriva sådana "noveller", det kanske stör andra. Jag skickade ett pm till dig, men missade att svara på en del saker.

Ja, många gillar ju att blinget blir vanligare i Sverige och smaken är förstås helt personlig. Jag gillar ju min "extraring" med några små diamanter i, tycker den är underbar och gillar att det gnistrar lite m den. Men jag sulle inte vlja ha en stor sten. Men jag ser absolut inte ner på dem som gillar sådant, det är självklart upp till dem! Glad Eller, jag ska väl säga "er"!'

Ja, självklart ska man välja den ring man trivs med (och har råd med)!

Jag känner att min kommentar om att mannen kanske ska betala var lite ogenomtänkt, de flesta har nog gemensam ekonomi. Jag befann mig nog på 50-talet när jag skrev det där, jag hoppas ingen tog illa upp...

20-30.000 för en ring?! Förvånad Det tycker nog jag personligen är galet mycket även om man skulle kunna köpa den utan att det gjorde större hål i hushållskassan. Men jag dömer inte dig eller någon annan för att du/ni lägger så mycket, det angår ju knappast mig. Jag är absolut inte avundsju eller missunnsam, det är bara roligt att ni hittat era drömringar!

Nej, jag orkar inte skriva mer nu, får fortsätta senare i dag. God natt!
  • just

Sådär! Vi gifte oss i helgen och nu sitter mina fina ringar på fingret! Jag nojade en del innan att jag verkligen valt rätt, men jag älskar mina fina ringar.

• FrökenW
    just skrev 2014-02-28 12:43:44 följande:
    Sådär! Vi gifte oss i helgen och nu sitter mina fina ringar på fingret! Jag nojade en del innan att jag verkligen valt rätt, men jag älskar mina fina ringar. 
    Supersnygga, och grattis! får man fråga vad det är för carat på solitären och hur breda skenorna är?
  • Salt
    just skrev 2014-02-28 12:43:44 följande:

Superfina ringar! Klassisk kombo 
  • Fridamaria

Sara och Andreas: Din ring är fantastiskt vacker, och precis som jag har föreställt mig min vigselring! Du räddade mig som tipsade om 77diamonds, har letat så länge efter en tunn allians.

Jag gifter mig i juni och letar alltså vigselring just nu. Hur resonerade du kring att beställa från internet? Jag blir nervös av att inte veta precis hur den kommer att se ut i verkligheten.

Iallafall, här kommer bilder på min förlovningsring. Vi förlovade oss för snart ett år sedan nu.

Ringen är från danska Line & Jo, och jag älskar den för sin enkelhet (jag är inte särskilt storslagen av mig). Den är i matt 14 karats guld och med en pytteliten diamant.

Här är deras bild på den:

Min fästman har en klassisk förlovningsring från Schalins, men tänker faktiskt byta till sin farfars fars vigselring. Den är graverad med 1914, vilket ju är häftigt eftersom vi gifter oss 100 år senare.

Superfin tråd, tack för all inspiration allihopa!

• MissTC
    Innuendo skrev 2014-02-28 03:04:54 följande:
    Du är rätt duktig på att skriva, du också! Men jag tänkte att det nog är bäst att försöka att inte skriva sådana "noveller", det kanske stör andra. Jag skickade ett pm till dig, men missade att svara på en del saker.

Ja, många gillar ju att blinget blir vanligare i Sverige och smaken är förstås helt personlig. Jag gillar ju min "extraring" med några små diamanter i, tycker den är underbar och gillar att det gnistrar lite m den. Men jag sulle inte vlja ha en stor sten. Men jag ser absolut inte ner på dem som gillar sådant, det är självklart upp till dem! Glad Eller, jag ska väl säga "er"!'

Ja, självklart ska man välja den ring man trivs med (och har råd med)!

Jag känner att min kommentar om att mannen kanske ska betala var lite ogenomtänkt, de flesta har nog gemensam ekonomi. Jag befann mig nog på 50-talet när jag skrev det där, jag hoppas ingen tog illa upp...

20-30.000 för en ring?! Förvånad Det tycker nog jag personligen är galet mycket även om man skulle kunna köpa den utan att det gjorde större hål i hushållskassan. Men jag dömer inte dig eller någon annan för att du/ni lägger så mycket, det angår ju knappast mig. Jag är absolut inte avundsju eller missunnsam, det är bara roligt att ni hittat era drömringar!

Nej, jag orkar inte skriva mer nu, får fortsätta senare i dag. God natt!
    Ska oxå försöka hålla mig kort här =) =)

Hehe absolut ingen fara, jag hade gärna varit hemmafru ;) =P

Nu behöver jag kanske inte förklara, men gör det gärna ändå.. Anledningen till att jag inte på ett sett tycker att det är mycket pengar för en vigselring är för att jag går in med den inställningen att jag ska ha den tills jag dör, och får vi bli gamla ihop så blir inte ringen så dyr om man slår ut det på dom åren tillsammans. Fast visst man vet inte vad framtiden innehåller men jag vill leva nu =) =)

Sen så för min del, vi har inga barn. Båda har jobb, bor i en två. Jag shoppar inte massa onödigt, har lärt mig att leva snålt. För jag förstår ju oxå att hade vårat liv varit på ett annat sätt, kanske haft barn lr hus så hade ju inte ett sånt stort köp kanske varit möjligt utan tagit år av sparande.. Sen är det just vigselringen som jag vill lägga extra krut på =) för det är något som finns kvar förutom minnen och foton av våran bröllopsdag =)

Sen har vi nog alla något vi gillar o slösa pengar på, mitt råkar vara guld =) Haha nu går jag inte o köper guld varje månad, långt ifrån =) Men jag vill gärna spara ihop till tidlösa smycken som kan gå i arv någon dag kanske =)
  • Utvandrare

Å vad fina ringar alla har! Det här är verkligen ringporr, I love it!

Fridamaria jag älskar din ring! Helt olik min, men lätt en jag skulle kunnat välja i stället. 

• ellysmom

Fick ett meddelande från nån som jag råkade radera innan jag svarade.
    Här kommer mina ringar igen i alla fall.

• Emlanh

Alltid så kul att kika igenom den här tråden och se alla fina ringar, kul att alla väljer så olika, verkligen inspirerande.

Här är våra förlovingsringar, tillverkade hos www.rolfguldsmed.se/ i Uppsala. Vädligt trevliga, tillmötesgående och med bra ideer. Även om priset var mer än vad vi tänkt oss från början så kändes det helt enkelt rätt Sambons ring syns lite dåligt men den har också lite bling, 4 små små diamanter utspridda. Var lite tveksam men det blev faktiskt riktigt bra.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014