• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • bettansss

Så här ser mina ut, jag har visat dem förut men det är inte förrän nu jag får ha vigselringen (den yttersta) på fingret på heltid :)
  • SandraElisabet
    Nutten skrev 2014-03-01 16:29:10 följande:
    Min vackra vigselring gjord av Michael O'Dwyer.

Åh men den här ringen var ju verkligen så häftig! Snygg och kul att metallen inte syns så mycket utan att stenarna får fokus. Jag älskar tunna "band" och det ser ut som att denna har det. Fint!
  • Pernilla S

Åhh, tack Innuendo! Ska springa in och kolla med en gång.

• Midsommarbrud

Här är mina ringar. Bilderna är kanske inte de bästa och förstår inte hur man förminskar dem men men.. Halvalliansen är vigselringen och den får jag bära från juni i år.. Skenorna är helt olika på de båda ringarna men jag tycker inte att det gör något..
  • ellysmom
    Midsommarbrud skrev 2014-03-02 15:46:58 följande:

Här är mina ringar. Bilderna är kanske inte de bästa och förstår inte hur man förminskar dem men men.. Halvalliansen är vigselringen och den får jag bära från juni i år.. Skenorna är helt olika på de båda ringarna men jag tycker inte att det gör något..
    Jättefint! Mina är oxå olika. Jag valde att skarpa till kanterna på min alliansring äånnu mera för att förstärka att vigselringen är på rundad skena. Tyckte de skarpa kanterna gjorde sig bättre till den skarpa skärningen av prinsesser och en rundad skena till min kuddslipade solitär. Personligt är bäst. Och dina skenor gör sig jättefint tillsammans tycker jag eftersom den mjukare formen i den rundade skenan tas upp fint av de brilliantslipade stenarna. Bra val!
  • Pernilla S

Våra fina förlovningsringar. Dottern har gjort en liten Love bild av det. Snart blir det bröllop och antingen blir det likadan ring som mannen eller vitugldsringen med 3 diamanter i ett hjärta till mig. Får se vilket som blir snyggast när det blir dags.

• just
    FrökenW skrev 2014-02-28 12:57:06 följande:
    Supersnygga, och grattis! får man fråga vad det är för carat på solitären och hur breda skenorna är?
    Tack!!

Det är en briliant på 0.5 carat. Vigselringen (solitären) är handgjord men jag ville att den skulle passa ihop med min förlovningsring, som är en schalin. Jag har inte exat koll på hur breda skenorna är, men runt 2 mm. Väldigt smala med andra ord, men jag älskar smala ringar :)
  • Nutten
    SandraElisabet skrev 2014-03-02 12:57:25 följande:
    Åh men den här ringen var ju verkligen så häftig! Snygg och kul att metallen inte syns så mycket utan att stenarna får fokus. Jag älskar tunna "band" och det ser ut som att denna har det. Fint!
    Ja det stämmer, den här är definitivt tunn. Ringskenan är bara 2 mm bred där de små sidostenarna sitter, just för att framhäva samtliga stenar. Storleksskillnaden jämfört med de tre större stenarna blir också mer markant då, vilket också är trevligt. Hela ringen i sig är skapad för att vara nätt och elegant på en och samma gång. Jag ville ha det så, då jag har väldigt nätta fingrar.
  • missanger

Hej alla! Eftersom jag följt dessa ringtrådar både förra året och detta, tänkte jag att det kanske var dags för mig att göra ett litet bidrag!

Min förlovningsring är en flack 18karats från Schalins. Min fästman bär en likadan. Jag älskar att den känns robust, stark..
    Alliansringen är från märket Juvelia, 18karats guld med 15st briljanter. Såg den i ett skyltfönster i Gallerian, stockholm och blev störtförälskad. Det är med största sannolikhet denna jag bär när jag och min käresta gifter oss den 2 Augusti i år.

Tack för all inspiration!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014