Pernilla S skrev 2014-03-02 13:27:42 följande:
Åhh, tack Innuendo!
Ska springa in och kolla med en gång.
Tack, roligt att vara till hjälp!
missanger skrev 2014-03-02 21:02:06 följande:
Hej alla! Eftersom jag följt dessa ringtrådar både förra året och detta, tänkte jag att det kanske var dags för mig att göra ett litet bidrag!
Min förlovningsring är en flack 18karats från Schalins. Min fästman bär en likadan. Jag älskar att den känns robust, stark..
Alliansringen är från märket Juvelia, 18karats guld med 15st briljanter. Såg den i ett skyltfönster i Gallerian, stockholm och blev störtförälskad. Det är med största sannolikhet denna jag bär när jag och min käresta gifter oss den 2 Augusti i år.
Tack för all inspiration!
Förlovningsringen ser verkligen robust ut! Den där kombinationen är ett utmärkt exempel på att förlovnings- och vigselring verkligen inte måste vara lika breda, det där är mycket vackert!
Många "nojjar" ju lite över just det, över om de "kan" ha olika bredd på ringarna. Varför inte? Det blir vackert. Och i slutänden är det ju vad man själv trivs med som är viktigt!
@lynxice: Oj, så tjusig!
Nutten skrev 2014-03-03 17:27:54 följande:
Jag har ingen bra fingerbild än så länge. Eller ja, ingen som säger så mycket om storleken i alla fall. Bara den här närbilden som mest är tagen för att man ska se lite hur ringen ser ut från sidan också.
Mycket fin! Och du vet väl vad man säger... storleken har ingen betydelse...
Man ser ju hur kombinationen ser ut.
meandmylove skrev 2014-03-03 22:29:41 följande:
Förlovnings (enstens) och vigsel (allians?) -ringarna.
förlovningsringen i VG med 1ct diamantvigselringen i VG med 14 st 0.01 diamanter.
[Besserwisserläge on]
Man säger väl oftast
vigselring,
alliansring är en speciel modell av ringar.
Helallians har stenar runt hela ringen och
halvallians har minst 3 stenar, enligt en sida jag läste på för en tid sedan. Andra säger att halvallians är just när det är stenar runt halva ringen.
Jag tycker dock inte det är fel att säga alliansring hur många stenar man än har, man ingår ju en slags allians!
[Besserwisserläge off]