Caisa skrev 2014-03-05 08:45:18 följande:
Här är min förlovningsring, utvald av min blivande (överasskninsfrieri). Rött och vitt guld 18k med 3 små diamanter.
Vigselringen, Schalins Norrsken Virvla i rött guld 18k. Bröllopet är i juni och då åker förlovningsringen över till höger ringfinger.
Ni är ju några blivande brudar som blivit "överraskningsfriade" (hm, det ordet finns knappast i SAOL) till, och ni har haft en väldig tur med ringarna verkar det som. Alla har varit så nöjda. Har ni verkligen inte gett era karlar minsta lilla vink om vad ni vill ha (eller kanske viktigast, vad ni absolut
inte vill ha)? Fast det är klart, jag skulle bli lycklig och nöjd över att jag fick en ring som han valt ut själv.
Storleken har de prickat in också, åtminstone har ingen av er sagt något annat. Fast det är inte så svårt kanske, bara att smuggla med sig en annan ring som han vet passar.
Jag menar absolut inget illa med min fråga, jag undrar bara!
En fråga, vars svar inte alls angår mig men jag är en nyfiken typ; Varför ska du flytta förlovningsringen till högerhanden? Tycker du inte ringarna passar ihop? Det tycker åtminstone jag de ser ut att göra, det finns ju ingen bild på dem ihop gör, men det angår ju inte mig förstås... Återigen: Jag är nyfiken av mig! Vill du inte svara så gör inte det.
Det där med att flytta förlovningsringen är väl också en amerikansk sedvänja, men de gör det väl för att förlovningsringarnas stenar är för stora för att passa med vigselringen. Men det är ju inte alla som flyttar ringen.
Jag menade förstås inte att du fallit offer för amerikanska sedvänjor, hoppas du inte tog det så! Men om du tror att dina ringar inte passar ihop har du nog fel, det vore kul att se dem tillsammans!
Oj oj, pladder som vanligt... Jag har inte varit medlem så länge, men har nog snart skrivit ihop en hel roman (mestadels rent strunt och
OT).