• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Utvandrare

Tack Innuendo och Frusna Flickan!

Innuendo: Den 20/7 tar vi på dem i kyrkan (fast vi fuskade lite idag och hade vigselringarna på oss hela dagen när vi jobbade hemifrån - måste ju känna efter att de passar innan vi graverar dem).

Frusna Flickan: Det är nog bara vinkeln som gör att de ser större ut än dina - jag tyckte tvärt om när jag såg dina kort - att dina stenar ser mycket större ut! Hahaha Min alliansring är bara 2.6mm bred och förlovningsringen kan inte vara bredare än 1.5mm. Optisk illusion för att huvudstenen ska se större ut. ;)
    Jag velade och valde jättelänge mellan briljantslipade och prinsesslipade stenar i alliansringen. Briljanterna gnistrar ju så mycket mer, men i slutändan valde jag de fyrkantiga för att de är lättare att hålla rena. Bakterierna frodas ju här i tropikerna... 

Pernilla S, jag älskar din ring! Jättesnygg!

Chamelius, vad underbart du har fångat gnistret i din ring på bild! Jag förstår att du älskar den. 

Rebeqqa, wow, vilken kille! Fin ring också!

Nokaro, vilken vacker alliansring! Har du stenar hela vägen runt? 

• skogsmullen

Efter att ha smygit omkring här ett tag så får jag äntligen visa min ring som kom idag. Förlovningsringen ska lämnas in och putsas upp innan det är dax att trä vigselringen på fingret på riktigt om drygt tre veckor. Längtar.
  • skogsmullen

Glömde skriva att jag gillar när det är enkelt. Men ändå kändes roligt att ha några stenar ist för en till likadan, så dessa passar verkligen mig och min livsstil perfekt.

• Cesia
    Utvandrare skrev 2014-03-11 08:58:31 följande:

Nu har vi hämtat ringarna! 

Åååh, jag är helt kär; både i Mr. U förstås, och i våra vackra, vackra äktenskapssymboler. :)

Jag tog en snabbild med mobilkameran inne i butiken som inte all gör ringarna rättvisa, men här är den ändå:

Jag som var så orolig innan att det inte skulle kännas rätt med båda ringarna tillsammans, tycker nu att förlovningsringen ser väldigt ensam ut när vigselringen ligger i asken igen. 

Jättefin, nästan exakt som den kombinationen jag kommer ha, men min enstensring är "kantig" istället för rund! Känns som att den kombinationen börjar bli väldigt poppis just nu, många med bra smak! ;)

Får jag fråga hur stora stenarna är, både den stora enstenen och de mindre i alliansen?

Jag tror nämligen att min alliansring kommer att vara 2,6 mm bred och att stenarna i den var 0,04-0,045 carats stenar, vet inte än hur många som kommer sitta i den. Min enstensring är dock 2 mm och det var ingen jätteskillnad på dom två när jag var där och testade ut alliansen. Ska förhoppningsvis få hämta dom nu i veckan, ska bli så spännande att få se dom tillsammans! :D 
  • Utvandrare

Tack Cesia!

Enstenen är 0.61ct och alliansen har 0.39ct fördelat på 15 småstenar (0.026 per diamant). 

Vad spännande att du får hämta ut dina snart. Posta bilder! :) Jag har väldigt svårt att låta min alliansring ligga kvar i kassaskåpet nu. Ringarna är så mycket finare ihop än var för sig! 

• Ploppcorn

Jag fattar inte, kan inte ladda upp bilder, men när jag trycker på browse laddades de upp på min egen sida ... Weird.

• Enilea
    Ploppcorn skrev 2014-03-15 09:04:10 följande:

Jag fattar inte, kan inte ladda upp bilder, men när jag trycker på browse laddades de upp på min egen sida ... Weird.

Det går bara att lägga upp bilder via Firefox, fast det kanske du vet
  • Cesia
    Utvandrare skrev 2014-03-15 03:50:13 följande:

Tack Cesia!

Enstenen är 0.61ct och alliansen har 0.39ct fördelat på 15 småstenar (0.026 per diamant). 

Vad spännande att du får hämta ut dina snart. Posta bilder! :) Jag har väldigt svårt att låta min alliansring ligga kvar i kassaskåpet nu. Ringarna är så mycket finare ihop än var för sig! 

Ja men det ska jag absolut göra, ska bli så himla kul och se dom tillsammans, tror nog att jag kommer ha problem med att låta den vara med! ;)

När är det ni gifter er? :) Du har säkert skrivit det nånstans, men det är så lätt att missa när det blir så mycket inlägg i en tråd! :) 
  • Cesia

30/5 är bokat och klart! :) 

Blev lite av ett turboplanerat bröllop, han friade 16:e december och vi bestämde under jul att testa och se om vi fick ihop det. Vi vill ha ett försommar-bröllop, älskar den tiden på året när det är ljust länge och grönt och blommigt! 

Vart ska ni gifta er? Att döma av ditt namn och jag har läst nåt inlägg från dig tror jag, så bor du inte längre i Sverige eller? :) 

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014