• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • majblomma

Sicsthlm, skulle jättegärna vilja se din ring, älskar gamla smycken! Har själv en diamant (i nytillverkad ring) från 1800-talet

• Maj12
    Sicsthlm skrev 2014-03-22 11:46:01 följande:

Tack! Varför ska man försäkra? Vad får man ut om det händer ngt?

Jag tog ingen extra försäkring på min ring hos guldaffären, vi har ju hemförsäkringen :) Våran hemförsäkring täcker allt, om jag tappar den, den blir stulen eller den går sönder.
  • MandyH

Min fantastiska förlovningsring. Hade en annan förut men min sambo valde att uppgradera mig i hemlighet. :) Det är en haloring på totalt 1,66 carat. Mittstenen är på 1 ct. Jag ÄLSKAR den!

• MandyH
    MandyH skrev 2014-03-23 08:54:49 följande:

Min fantastiska förlovningsring. Hade en annan förut men min sambo valde att uppgradera mig i hemlighet. :) Det är en haloring på totalt 1,66 carat. Mittstenen är på 1 ct. Jag ÄLSKAR den!

Kan ju vara bra att få med bilderna också. :P

• Utvandrare
    Sicsthlm, vi kunde lägga in våra ringar i hemförsäkringen utan att premien höjdes - däremot täcks de bara om de är individuellt ditlagda. Både diamanten i min enstensring är försäkrad i sig, och alla tre ringarna är försäkrade i sin helhet med.

Vårt bolag kräver att vi lämnar in en beskrivning på alla produkter som enskilt överstiger ett värde eller inköpsvärde av 25'000kr. Våra ringar är köpta hos en känd kedja, så det räckte att jag mejlade in vilken modell + karat vi köpt, så lades de till. En vecka senare kom ett uppdaterat försäkringsbrev med posten. 

Vår drulleförsäkring täcker allt, från att diamanten skulle ramla ur/bli skadad, till att vi skulle tappa ringarna i havet när vi badar, eller bli bestulna på dem. Hör efter med ditt försäkringsbolag om ni kan göra likadant.
    MandyH skrev 2014-03-23 08:54:49 följande:

Vilken fantastisk ring! Jag förstår att du älskar den!
  • Sicsthlm

Jag har inget emot

Att visa den men hur laddar man upp??? Lyckas inte!

majblomma skrev 2014-03-23 06:42:32 följande:

Sicsthlm, skulle jättegärna vilja se din ring, älskar gamla smycken! Har själv en diamant (i nytillverkad ring) från 1800-talet

• Sicsthlm

Bra tips! Tack!

Utvandrare skrev 2014-03-23 13:55:01 följande:

Sicsthlm, vi kunde lägga in våra ringar i hemförsäkringen utan att premien höjdes - däremot täcks de bara om de är individuellt ditlagda. Både diamanten i min enstensring är försäkrad i sig, och alla tre ringarna är försäkrade i sin helhet med.

Vårt bolag kräver att vi lämnar in en beskrivning på alla produkter som enskilt överstiger ett värde eller inköpsvärde av 25'000kr. Våra ringar är köpta hos en känd kedja, så det räckte att jag mejlade in vilken modell + karat vi köpt, så lades de till. En vecka senare kom ett uppdaterat försäkringsbrev med posten. 

Vår drulleförsäkring täcker allt, från att diamanten skulle ramla ur/bli skadad, till att vi skulle tappa ringarna i havet när vi badar, eller bli bestulna på dem. Hör efter med ditt försäkringsbolag om ni kan göra likadant.Vilken fantastisk ring! Jag förstår att du älskar den!

• Frusna Flickan
    stocke skrev 2014-03-20 19:09:27 följande:

Här är min vigselring. Min förlovningsring är för liten och jag vill bara ha en ring med stor sten :)

Stocke, helt underbar!!!!
  • ellysmom
    Maj12 skrev 2014-03-23 08:19:55 följande:
    Jag tog ingen extra försäkring på min ring hos guldaffären, vi har ju hemförsäkringen :) Våran hemförsäkring täcker allt, om jag tappar den, den blir stulen eller den går sönder.
    Man bör extraförsäkra om man har lite dyrare ringar. Mina kostar sammataget ca 70 000 och tappar jag dem,förlägger dem eller på nåt annat sätt skadar eller förlorar dem så får jag full ersättning baserat på värderingsintygen.

I en hemförsäkring har man inte samma skydd och kravet på försiktighet är mycket högre. Det är sällan man får ersättning i samma utsträckning som med specialförsäkringarna. 

Men som sagt, det är ju inte ett problem om man inte har så dyra ringar. Då är ju försäkringsbolagen kanske oxå lite mer "givmilda" i sina beslut kan man tänka sig.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014