• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Nokaro
    MariaNyckelpiga skrev 2014-03-27 10:22:09 följande:
    Hjälp, jag har beslutsångest!

Våra förlovningsringar är släta i rött guld (inte den på bilden). Min är för stor och fel i modellen så jag tänker byta ut den nu när vi gifter oss i juni.

Frågan är, ska jag ha en ny förlovningsring i rött guld eller byta till vitt?
    Vigselringen blir i vitt gult liknande den på bilden fast med fler stenar.
    Sambon kommer ha kvar sin rödguldsring.

Tacksam för åsikter:)
    Jag har en förlovningsring i röttguld och har valt en vigselring i vitt. Tycker vigselringen blir mer utmärkande då. Ungefär liknande som du kommer att ha:)
  • ebruset

Fina ringar ni har allihopa! :) Tänkte be er som redan har köppt ringarna om råd. Jag och min sambo håller på att välja förlövningsringar, och har framför allt vart inne och kollat på glamira.se och chanti.se är det någon av er som köpt era ringar där och är nöjda eller missnöjda? Tacksam för alla svar! 

• Maria466
    Innuendo skrev 2014-03-27 09:33:27 följande:
    Oj, så tråkigt att du är rullstolsburen... Eller det där lät kanske lite nedvärderande, hoppas du förstår hur jag menar!

Jag menar ju främst för att det kan vara bökigt att ta sig in på vissa ställen, jag vet att det är lag på att allt ska vara handikappanpassat men vet också att det slarvas en del med det.

Nå ja, nog om det. Jag har sagt det förut i tråden men jag säger det igen: Din ring med hjärtat är så fin! Ursäkta om jag tjatar, men jag hade ju en likadan fast i vitt guld men förlorade den. När jag skulle köpa nya tyckte jag det kändes fel att köpa en likadan, men när jag ser din ångrar jag men nästan lite. Men man får ju lov att bestämma sig någon gång, och jag tror inte det är lönt att "tappa" de här nya för att försöka få nya igen, Maken låter mig nog gå utan om jag gör det...
    Caisa skrev 2014-03-26 15:29:18 följande:
    Jag tittade också på en sådan med ett hjärta, sååå fin! Det blev en med en "utstående" sten för mig dock, men det kanske jag får ångra bittert senare... :)

Det får vi väl verkligen hoppas att du gör! Jättefin ring!
    Jag förstår vad du menar. Ingen fara. Att jag är rullstolsburen beror på medfött ryffmärgsbråck.  Jag kan gå kortare sträckor inomhus och håller på att träna för att orka gå fram till altaret :D
  • isaboo
    ebruset skrev 2014-03-27 12:09:48 följande:

Fina ringar ni har allihopa! :) Tänkte be er som redan har köppt ringarna om råd. Jag och min sambo håller på att välja förlövningsringar, och har framför allt vart inne och kollat på glamira.se och chanti.se är det någon av er som köpt era ringar där och är nöjda eller missnöjda? Tacksam för alla svar! 

Har köpt min från chanti, finns på bild lite tidigare i tråden för några dagar sedan. Är supernöjd! Jättebra priser, snabb leverans, snygga saker. De har 14 karat guld ist för 18 men 14 är standard i många länder. Precis lika snyggt men lite billigare. Bra service också, men kundtjänst är på danska. Rekomenderar!
  • SandraElisabet

Nu kan jag äntligen lägga upp bilder på min vigselring som jag dock ännu inte fått se IRL... (det är alltså inte min hand i fotona) Den väntar på mig i USA och jag får se/prova den om 1 månad. Har designat den själv och fått den tillverkad i Chicago (hittade en shop på Etsy som gjorde min förlovningsring för 1 år sedan). Den består av 14 kt vitt guld med små diamanter på skenan och 2 i själva "korgen". Mittstenen är en emerald cut moissanite på ca 4 carat. Den finns en fleur-de-lis detalj på varje sida av korgen.

CAD skiss över ringen.

Min förlovningsring lade jag upp i förra årets tråd, men för den nyfikne så kommer den igen här. Den består av 14 kt rosé guld med små diamanter på skena och i halo. Mittstenen är en rosa-aktig morganite (vilket är en beryll, som smaragd och aquamarine). Den köpte jag från en shop på Etsy som heter RosadosBox, samma som jag anlitat för att göra min vigselring.

Barra Original Size 14kt Rose Gold Thin Morganite Cushion Halo Engagement Ring (Other metals and stone options available)

Är grymt pirrig på att få semin vigselring för första gången! :)

• SandraElisabet

Förtydligande: Ska alltså inte bära ringarna tillsammans utan separat beroende på tillfälle, klädsel och humör för dagen. ;)

• Caisa

Tog lite nya bilder på min vigselring med en riktig kamera istället för mobilen! Oj vad jag älskar den här ringen! :D

7 juni 2014
  • VANBRUUN
    emmalinderoth skrev 2014-03-26 12:33:30 följande:

Min älskade förlovningsring :D

Mycket fina. Klassiskt val som du aldrig kommer att ångra :)
    www.VANBRUUN.com diamanter, vigsel- och förlovningsringar.
  • Skimmra
    SandraElisabet skrev 2014-03-30 17:35:01 följande:

Nu kan jag äntligen lägga upp bilder på min vigselring som jag dock ännu inte fått se IRL... (det är alltså inte min hand i fotona) Den väntar på mig i USA och jag får se/prova den om 1 månad. Har designat den själv och fått den tillverkad i Chicago (hittade en shop på Etsy som gjorde min förlovningsring för 1 år sedan). Den består av 14 kt vitt guld med små diamanter på skenan och 2 i själva "korgen". Mittstenen är en emerald cut moissanite på ca 4 carat. Den finns en fleur-de-lis detalj på varje sida av korgen.

CAD skiss över ringen.

Min förlovningsring lade jag upp i förra årets tråd, men för den nyfikne så kommer den igen här. Den består av 14 kt rosé guld med små diamanter på skena och i halo. Mittstenen är en rosa-aktig morganite (vilket är en beryll, som smaragd och aquamarine). Den köpte jag från en shop på Etsy som heter RosadosBox, samma som jag anlitat för att göra min vigselring.

Är grymt pirrig på att få semin vigselring för första gången! :)

Hej!

Otroligt fina ringar! Jag funderar på att köpa en ring från det företaget (faktiskt nästan identisk likt din förlovningsring, fast i vitguld ) så jag undrar dels om du tyckte att bilderna på etsy gjorde din ring "rättvisa" och även om du har någon bild på din förlovningsring när du har på dig den? 

Är din stora moissanite lite blåaktig i tonen eller är det bara bilden som såg sådan ut?  
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014