Zakaw skrev 2014-04-11 19:39:06 följande:
Här kommer mitt bidrag till tråden... Var och hämtade min vigselring häromdagen och idag är det exakt åtta veckor kvar tills jag får bära den!! :D
Är det den yttersta ringen som är vigselringen? Ovanlig, må jag säga, har inte sett en liknande vad jag vet Men fin!
Var köpte du den och hur mycket kostade den ( om jag får ställa så ofina frågor)?
Åtta veckor, du hinner bli ett nervöst vrak om du inte redan är det..
Grattis i förskott!
Imsevimse skrev 2014-04-11 12:52:52 följande:
Här är mina ringar =) Den yttersta är vigselringen Siversom jag får bära från och med den 7/6. Båda ringarna är i silver, förlovningsringen kommer från Schalins och vigselringen från Chanti. Måste säga att jag är grymt impad av dem som företag, beställde vigselringen runt kl. 22 den 7/4 och den kom med posten igår. Har ju inte hunnit använda den ännu men den verkar vara i bra kvalitet och stenarna (cz) är väl fastsatta. Hade tänkt att köpa en liknande ring i vitguld med diamanter, men budgeten satte stopp och jag är minst lika nöjd med denna! =) Eventuellt byter vi kanske ut den i framtiden vid någon bröllopsdag eller liknande, eller så behåller jag denna.
Silver är också jättefint, enda nackdelen är väl att det är ganska mjukt i jämförelse med guld Dina ringar ser jättefina ut!
Visst kan du byta dem när budgeten tillåter, om du känner att du absolut vill. Man måste ju inte ha "originalringarna" hela äktenskapet. Vissa ser dem som en viktig symbol och anser att man "ska" ha samma, men det är ju ofta så att budgeten inte tillåter lite dyrare ringar och då tycker jag absolut inte det är fel att byta ringar senare.
Jag tappade/blev bestulen på mina "originalringar", var utan länge och köpte nya i januari i år. Tänkte först köpa precis likadana som de jag förlorade men hittade ett par andra jättefina och tog dem istället. De betyder precis lika mycket för mig som mina "originalringar".
Oj, jag skriver alltid så långt, ursäkta...