Zakaw skrev 2014-04-14 11:26:08 följande:
Men tack, vad glad jag blir!! :D
Precis, det är den yttersta som är vigselringen. Den är gjord helt i vitguld men med "skålarna" ovanpå plätterade i rödguld. Det är Silversmed Olle Ohlsson som ligger bakom designen, han är helt fantastisk! Då han är en vän till familjen har jag dock inte betalat något för ringen, så jag kan tyvärr inte ge dig någon prisuppgift. Men det är bara att googla på hans namn så hittar du honom, han har ateljé i Stockholm.
Har för övrigt inte börjat bli särskilt nervös ännu, och det i sig är ju en stressfaktor - man undrar liksom vad det är vi glömt... :P
Vilken tur ni hade som hade en vän till familjen som gjorde ringen gratis! Jag tittade nyss på den igen, och den här gången ser den ännu finare ut Den måste vara garanterat unik Ta copyright på den!
Man
måste ju inte bli ett nervöst vrak, du kanske är en kolugn person i vanliga fall, och låter dig inte stressas av något? Jag, som annars kan stressa upp mig lätt, var helt lugn under alla förberedelser ända tills jag skulle gå in i kyrkan, DÅ kom nervositeten! Min son, då 10 år, förde mig till altaret och [blivande] Maken stod alltså nere vid altaret och väntade. Han sade att jag studsade fram mot altaret som en Duracellkanin!
Riktigt så illa hoppas jag inte det var, men darrigt var det allt.
Jag fattar inte varför det skulle vara en sådan stressfaktor, men det är väl det där med att en massa människor tittar på en och att det ju faktiskt är ett stort och högtidligt tillfälle. Det ska ju tas på allvar, och för mig yttrade sig alltså allvaret som nervositet. Men när jag kom fram till altaret tog [blivande] Maken min hand och höll den så tryggt, då gav nervositeten med sig...
Ursäkta, det är ju inte "Berätta om ditt bröllop"-tråden... Fattar inte att jag lyckas sväva
OT jämt.
Jag tror säkert det går bra, och skulle du börja stressa så tänk att det kunde vara värre - du kunde vara kolugn tills det var dags att gå till altaret och då skulle du kunna bli en Duracellkanin!