• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Emad
    Sofisan skrev 2014-04-19 21:51:11 följande:

Hej tjejer... Gifter oss den 26/7 & skall nu beställa ring till mig!

Blir Schalins Rocky men kan inte bestämma mig för rött guld eller roséguld!?

Smakråd? :)

Det är ju svårt att säga något om vad man tycker är fint eller inte, men personligen tror jag att roséguld är en modegrej som kommer kännas ganska omodern om bara något/några år. Därför hade jag valt det mer klassiska röda guldet. Jag har schalins rocky men i vitt guld. Superfin ring tycker jag:)
  • Ponduss

Så fina ringar alla har! =) Våra förlovningsringar som vi har på oss just nu är släta i silver med ett smalt gudband i mitten. Men när vi väl bestämde datum för bröllopet så ville vi köpa helt nya ringar, så då gjorde vi det =)

Här är våra ringar <3 underst är min blivandes och mitten är min vigselring och den översta blir min nya förlovningsring. Egentligen ser jag det nog som att jag får två vigselringar.

• Emad
    Emad skrev 2014-04-20 05:46:36 följande:

Det är ju svårt att säga något om vad man tycker är fint eller inte, men personligen tror jag att roséguld är en modegrej som kommer kännas ganska omodern om bara något/några år. Därför hade jag valt det mer klassiska röda guldet. Jag har schalins rocky men i vitt guld. Superfin ring tycker jag:)

Vad har du förresten för förlovningsring till? Spännande att höra hur andra kombinerar Rocky! Jag har bara en enkel slät ring till i samma bredd.
  • Emad
    Sofisan skrev 2014-04-19 21:51:11 följande:

Hej tjejer... Gifter oss den 26/7 & skall nu beställa ring till mig!

Blir Schalins Rocky men kan inte bestämma mig för rött guld eller roséguld!?

Smakråd? :)

Men så konstigt inlägget ovan blev.. Råkade citera mitt eget inlägg. Det var ju inte meningen...:) lite lätt snurrigt det här, men det jag funderadepå var hur du kombinerar din rocky? Kommer du har förlovningsring intill?
  • nataliejohansson

Här är våra ringar som vi är superstolta över. Det går inte en dag utan att jag beundrar min ring. Jag längtar till den dagen jag har en matchande vigselring till! 

• lerumstessan

Här är mina ringar! Jag har designat vigselringen själv och blev supernöjd! Min blivande man heter Willy, därav W:et när man ser den från sidan! :)
  • CoG
    lerumstessan skrev 2014-04-22 14:17:21 följande:
    Här är mina ringar! Jag har designat vigselringen själv och blev supernöjd! Min blivande man heter Willy, därav W:et när man ser den från sidan! :)

Vilken rolig detalj!

:)

• Imsevimse

Jag har sen tidigare lagt upp en bild på min tilltänka vigselring, men nu har planerna ändrats. Min rara, goa mormor överraskade mig stort idag med att ge mig en ring som hon köpte till sig själv för 37 år sedan. På grund av ledbesvär kan hon inte längre använda ringen och tyckte därför att det vore synd att bara lägga den i låda. Det är en vitguldsring med 10 diamanter på totalt 0,40 ct. 
    Jag är jätteglad över möjligheten att få förtidsärva denna ring, när jag sedan får bära den så kommer den ju dels att påminna mig om mitt äktenskap med den man jag älskar, och dels påminna mig om min mormor. =)

• Tossen

Nu äntligen kan jag visa min förlovningsring! Svårt att ta bra bilder :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014