• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • LasVegas2014
    MrsP93 skrev 2014-04-24 22:04:43 följande:

Vilka snygga!

Vad är den det för sorts sten i herr-ringen? :)

Tack!

Det är en briljant.
  • Tobna
    dream85 skrev 2014-04-23 19:48:54 följande:

Äntligen har våra ringar kommit. Vi beställde från Safira och är otroligt nöjda. Längtar så tills jag får bära bägge ringarna, den stora dagen är 20 september iår.

Svårt att få någon bra bild på vigselringen. Här är bilden som finns på Safiras hemsida.

Vad är det för bredd på ringarna? jättefina propotioner. Är de släta ringarna lika breda?
  • dream85
    Tobna skrev 2014-04-27 08:44:22 följande:
    Vad är det för bredd på ringarna? jättefina propotioner. Är de släta ringarna lika breda?

Hej!

Förlovningsringarna är lika breda, 3,5 mm breda. Vigselringen är 2,5 mm bred.
    Kul att du gillade ringarna, jag är verkligen supernöjd.
    Kan varmt rekommendera Safira också.

• Felicity84

I New York under påsken i år förlovade vi oss!

Kan inget annat än att njuta av glittret!

• Skimmra
    Tossen skrev 2014-04-23 13:27:02 följande:

Nu äntligen kan jag visa min förlovningsring! Svårt att ta bra bilder :)

En sådan underbart fin ring! Jag visade den för min syster som är förlovad och håller på att leta ring och hennes kommentar var "det är precis såhär jag vill att min ring skall se ut"

Om du tycker att det är ok att svara, vad kostade ringen totalt? Fick du betala moms när den kom till Sverige eller lyckades du undkomma det? Hon är intresserad av att beställa från James Allen också nämligen.  
  • Nokaro

Nu har ett stort stressmoment försvunnit ur mitt bröst. Min "sista minuten" man har äntligen varit iväg i helgen och beställt hela kittet med kostym och allt till sig själv. Han brukar vara "ja ja det löser sig" typen och väntar med att till typ dagen innan och det har verkat som att han inte haft några planer på det här med kländerna på långa vägar än. Men nu så. Skönt.
    Längtar tills jag får se han in kyrkan!

Hämtade även ut min vigselring i helgen. Jag är så nöjd! Ska även få en smal ring med diamanter i morsdagspresent som jag ska ha längst in på fingret. Sedan kommer förlovningsringen och sist vigselringen.

• Fru Pérez

Hej,
    Idag hämtade vi våra ringar!!!  

Vi köpte ringarna på Birgittas smycke i Växjö, mycket kunnig och trevlig personal, och guldsmeden hade verkligen tålamod och lyssnade på alla mina frågor och små petitesser;)

Först var vi helt inne på att ha vittguld i våra ringar men sen fick vi syn på roséguld och ja vad kan man säga?. Vi båda blev helt förtjusta i det!

Min ny förlovningsring är i roséguld med en blå topas, fattningen är i vittguld, tyckte att det var väldig tjusig med just roséguld mot det fina blåa topasen, och fattningen i vitguld var ju pricken över i:et.

Första förlovningsring

Nu är det bara att vänta tills den
    1 augusti för att kunna bära våra ringar för resten av vårt liv!

• Himla
    Nokaro skrev 2014-04-28 10:06:21 följande:

Nu har ett stort stressmoment försvunnit ur mitt bröst. Min "sista minuten" man har äntligen varit iväg i helgen och beställt hela kittet med kostym och allt till sig själv. Han brukar vara "ja ja det löser sig" typen och väntar med att till typ dagen innan och det har verkat som att han inte haft några planer på det här med kländerna på långa vägar än. Men nu så. Skönt.
    Längtar tills jag får se han in kyrkan!

Hämtade även ut min vigselring i helgen. Jag är så nöjd! Ska även få en smal ring med diamanter i morsdagspresent som jag ska ha längst in på fingret. Sedan kommer förlovningsringen och sist vigselringen.

Vilken ovanlig och fin ring!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014