Maj12 skrev 2014-03-24 21:15:36 följande:
Nej min ring är mkt billigare än din men tyckte bara att man ska kolla upp sin hemförsäkring först innan man tecknar en extra försäkring. I våran hemförsäkring har vi både drulle och mkt annat smått och gott som gör att man är skyddad mot mycket.
tnoivles skrev 2014-03-24 21:34:24 följande:
Ellysmom: är det inte max på 50 000 på drullen på TH? Jag har för mig det iaf, för jag behövde ingen specialförsäkring där och vi har också hemförsäkring där med drulletillägg och hela faderullan. Är väl därför du då är tvungen att betala extra?
Ok ja så var det kanske han sa, killen jag pratade med. Att 50 000 var en gräns.
Jag skulle skicka in värderingintygen på ringarna som inte skulle vara mer än 6 månader gamla etc.
Vi har ju som sagt drulle och faderulle och alltsammans men det blir väl kanske till att gilla läget och betala än mer för specialförsäkringen oxå då. Vore ju sjukt irriterande om säg jag tappade vigselringens diamant. Inte bara för att den kostar en del men för att det var ett sånt jäkla gissel att leta rätt på den sten jag ville ha.

Min lilla kudde får ju inte försvinna och gör den det vill jag kunna köpa en ny utan knussel från försäkringsbolaget.
Idag tog jag bort mina akrylnaglar så nu är naglarna superkorta men OJ så stor stenen ser ut istället! HAHAA!