• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Frusna Flickan
    Thina88 skrev 2014-03-19 19:08:22 följande:

Här kommer mina ringar. Den med stenar är vigselringen. Jag funderade länge hur bred jag ville att vigselringen skulle vara. Hade först tänk ha dem lika breda, men tyckte tillslut det blev för brett och valde detta istället. Vad tycker ni? :)

Tycker att det var jättefint!

• augusti

vilka fina bilder alla har lagt upp! 

Min förlovningsring är em variant av Schalins Lyon. Vi smälte gammalt släkt guld från bådas håll och skapade ringar utav det. Jag tyckteoriginalringen  var för tjock så jag ville ha den tunnare, men då fick inte princessslipade diamanten plats, så jag fick ta en lite mindre rund diamant istället. Är jätte nöjd med förlovningsringen, men funderar på hur jag ska matcha vigselringen.... 

• Lihoo

Här kommer min ring som jag hämtade ut idag. Var väldigt nervös då jag inte kunde prova slutresultatet innan. Det är en Schalins Rhen 0,15ct med tillagda 10st 0,03ct som jag blev väldigt nöjd med. 
  • jessi85

Här är mina ringar, de är egendesignade och gjorda av en guldsmed på Kaplans. Den stora diamanten är på 0,37 carat och fattad i palladium, den ommer från en antik ring som jag köpt från USA. De tre små diamanterna (syns inte så bra) kommer från min mammas gamla ring.

• Pernilla S

Så fina ringar ni alla har.
    Och det är så roligt att se allas olika smak och tycke.

• Sicsthlm

Vilka vackra ringar ni har allihop! Så kul att det finns så många olika stilar. Jag gillar ffa sådana där man använder sig av gamla smycken/ stenar!

Jag har ärvt en snart 100 år gammal ring, den stora på bild, som jag trodde jag skulle behöva bearbeta helt för att passa till alliansringen jag impulsköpt. Men det visade sig att ringen var betydligt vackrare än vad jag kom ihåg den så det blev en renovering av infattning och skenan. Imponerad av renoveringen, den blänker och glimrar något otroligt nu.  Nu matchar inte ringarna superbra i utformningen men ändå. Affektionsvärdet är enormt :)

• augusti

Måste bara fråga, kommer ni /bär ni båda ringarna? 
    Jag tycker det verkar lite opraktiskt, om än snyggt.
    Hur gör ni? 

• Sicsthlm

Jag vill helst bära båda för jag har köpt alliansringen som tillbehör, den är inte så hög, bara 2,5 mm

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014