• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Maj12

Frusna Flickan: Jag skrev till dig men skriver här med :) Nu har jag ordnat så du kan se bilderna, på något vis så hade det låst sig.

• Utvandrare

Nu har vi hämtat ringarna! 

Åååh, jag är helt kär; både i Mr. U förstås, och i våra vackra, vackra äktenskapssymboler. :)

Jag tog en snabbild med mobilkameran inne i butiken som inte all gör ringarna rättvisa, men här är den ändå:

Jag som var så orolig innan att det inte skulle kännas rätt med båda ringarna tillsammans, tycker nu att förlovningsringen ser väldigt ensam ut när vigselringen ligger i asken igen. 

• Pernilla S

Denna har jag bestämt mig för idag. SÅ fin!

• Frusna Flickan

#382 Nästan som min kombination fast jag har mindre stenar. Läckert! Och du har väl prinsesslipning även på alliansringen? #383 Har sett den ringen också. Jättefin verkligen!. Tänkte köra något i den stilen först men blev sedan mindre praktisk. Kanske kommer ångra det när stenen som sticker upp är i vägen

• Chamelius

Som ni säkert märker så ÄLSKAR jag min förlovningsring! Finns ingen finare/vackrare! (för mig). Bilden i mitten är från vår förlovning, bara några minuter efter att min m2b ställt sig på knä framför mig! Världens gulligaste frieri fick man oxå! Förlovningsdag 3/7-13. Vi gifter oss 27/6-15. Aliansringen är tryggt inlåst så kan tyvärr inte skicka bild på den. Men den ser likadan ut som förlovningsringen dock ingen stor sten i mitten. Nu verkar jag säkert stroppig och nedvärderande...är inte meningen isf! Älskar bara min ring så mkt!!

KRAM
  • Innuendo
    Utvandrare skrev 2014-03-11 08:58:31 följande:
    Nu har vi hämtat ringarna! 

Åååh, jag är helt kär; både i Mr. U förstås, och i våra vackra, vackra äktenskapssymboler. :)

Jag tog en snabbild med mobilkameran inne i butiken som inte all gör ringarna rättvisa, men här är den ändå:

Jag som var så orolig innan att det inte skulle kännas rätt med båda ringarna tillsammans, tycker nu att förlovningsringen ser väldigt ensam ut när vigselringen ligger i asken igen. 
    Det var allt tur att du sade att du är kär i Mr. U också, annars hade det ju kunnat missförstås totalt...Flört Jag förstås att du hyser varma känslor för ringarna, de är jättevackra.

Du kanske har skrivit det redan, men när får förlovningsringen sällskap igen?
    Pernilla S skrev 2014-03-11 20:12:36 följande:
    Denna har jag bestämt mig för idag. SÅ fin!

Ja, den är jättefin! Glad
    Chamelius skrev 2014-03-11 21:10:33 följande:

Som ni säkert märker så ÄLSKAR jag min förlovningsring! Finns ingen finare/vackrare! (för mig). Bilden i mitten är från vår förlovning, bara några minuter efter att min m2b ställt sig på knä framför mig! Världens gulligaste frieri fick man oxå! Förlovningsdag 3/7-13. Vi gifter oss 27/6-15. Aliansringen är tryggt inlåst så kan tyvärr inte skicka bild på den. Men den ser likadan ut som förlovningsringen dock ingen stor sten i mitten. Nu verkar jag säkert stroppig och nedvärderande...är inte meningen isf! Älskar bara min ring så mkt!!

KRAM
    Klart du älskar en så vacker ring. Och nej, du låter inte stroppig och nedvärderande... varför skulle man tycka det?

Ni har fina ringar allihop tjejer! Jag skulle inte vilja ha en massa bling själv men ringarna är otroligt vackra - på er andra! Skulle inte ha inte råd med det heller, kan jag ju ärligt och utan skam säga, men det är roligt att ni får de ringar ni vill ha! Glad
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Himla

Tack allihop för en fin inspirations tråd :)

• Helenis
    Innuendo skrev 2014-03-10 23:10:59 följande:
    Jättefint! Jag är som du, gillar inte heller för mycket bling men lite kan ju vara ju fint.Flört Sådana där "överlappningsringar" (eller vad man kallar dem) är ju så fina, hade en sådan under mitt första äktenskap. Det enda som var jobbigt med den var att den fastnade i saker, till slut fastnade den i ett varurullband så att den "reste sig" och en av diamanterna flög ur...Rynkar på näsan Jag hade ganska nyligen köpt den så guldsmeden fixade det gratis, och rådde mig dessutom att löda ihop den med förlovningsringen så att det inte skulle hända igen. Jag vet ju inte hur det är med din ring, bladet kanske inte sticker upp lika mycket som det gjorde på min ring, jag berättar det ändå eftersom det kanske kan vara ett bra tips.

Mycket fina ringar! Glad
    Ojdå..vad tråkigt.. :(
    Min sticker inte upp något alls utan ligger direkt mot förlovningsringen så jag hoppas inte det skall vara något problem.
  • Rebeqqa
    Hej alla! Här kommer några bilder på mina ringar! Min fästman(!?!) överraskade mig i lördags och friade på ett gulligt sätt följt av massa överraskningar. Kunde inte vara mer lycklig!
    Och med ringen har han lyckats riktigt bra! Han har varit lyhörd under åren och hört mig prata om vad jag gillar och ogillar. Just denna design med en infattning som en "prinsess krona" är en lokal guldsmeds egen design. Passa mig som person alldeles utmärkt, den är stilren, klassisk och oerhört vacker med en liten twist i infattningen. Ringen är av platina, jag är lite känslig vad gäller guld dessutom gillar jag att ringen inte kommer förändras mycket  (färg) med tiden. Hårdare material är nått jag bara uppskattar =)
    Hade inte kunnat vara mer nöjd<3
    Bilderna är tagna med mobilen, försökte fånga min gnistrande diamantring men det är svårt.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014