Hej Luli!
Jag vill inte döma dej om du väljer att göra abort, men jag vill säga en sak:
att när min mamma och pappa blev gravid med mej så var hon redan 46 år. Hon hade redan fyra barn och hade int eplanerat några fler tillskott...
På mvc Rekomenderade de henne att göra abort. det var en självklarhet pga hennes ålder.
Det var aldrig ett alternativ för henne så hon ville behålla mej. Varpå doktorerna försökte övertala henne (!)
Jag fick reda på hela historien för inte så länge sen och fick genom det en ändrad syn på abort,
Alltså jag hade inte levt idag om mamma följt läkarnas råd. Och jag kan tala om att jag gärna skulle vilja tala med de där doktorerna...
Förstår du vad jag syftar på? Alltså, gör inte abort, du berövar en människas rätt till att födas, växa upp, uppleva, leva skratta, gråta, älska, älskas...
Jag vet att det må vara kontroversiellt att säga så, men någon måste!
Jag är ett levande bevis på att abort är egoistiskt. Jag gråter när jag tänker på hur mycket min mamma och pappa ville att jag skulle få finnas, att de inte följde sin egen egoism om jag får uttrycka mej så, utan istället tänkte på mej!
Jag lider med de 30000/år andra som ej får chansen att leva!
Men, du ska veta att jag inte dömer dej, vill bara berätta min berätelse för dej.
Kram och hopas du lyckas ta ett beslut i frid.
/janson