• Forsfors

vart går gränsen, om otrohet

hej, det kanske redan finns någon sån här tråd, men jag är ändå lite nyfiken, det är ju en så svår fråga...

Vart anser ni gränsen för otrohet går?

Själv tycker jag att det kan variera beroende på vad man har för avsikter med det som görs, vid puss eller kyss beroende på vad som avses och hur man gör det, vilken situationen är etc

exempel: min sambo är ju inte otrogen om han spelar med i en pjäs och kysser någon på scenen, men gör han det på krogen så är han det, han är inte otrogen om han pussar en kompis av glädje för att ha vunnit på triss, men om han gör det i biomörkret och så vidare.

Skulle vara intressant att se vad andra tycker.

• Svar på tråden vart går gränsen, om otrohet
  • Guldfisken

Xite: Så om ett par nu är så kära att de överhuvudtaget inte vill tänka tanken på att otrohet dem emellan kan existera och därför inte diskuterat det så är det fritt fram för båda parter att gå ut och ha sex med hur många de behagar, enligt din princip?

• Juvelia

Jag anser att han skulle vara otrogen om han pussade en annan tjej på munnen, eller även om han kramade henne för att han var attraherad av henne, inte om han skulle krama en kvinnlig arbetskamrat för att gratulera henne till hennes förlovning eller så, det beror ju på syftet.
    Men sex är naturligtvis otrohet, men jag skulle bli ledsen redan om han pussade på en tjej för att han var tänd på henne.

Vi träffades ju på nätet och chattade länge innan vi träffades, skulle han plötsligt börja chatta med en annan kvinna flera timmar per dag så skulle jag ju räkna det som otrohet också.
    Den finns känslomässig och fysisk otrohet, jag hoppas då verkligen jag slipper uppleva att han skulle vara otrogen, jag skulle bli helt knäckt.

• Dea

"Känslomässig otrohet" tror då inte jag på.

Ingen av oss hånglar med kompisar så jag kanske skulle ändra min definition om det hände. Jag skulle vara förbannad så klart.

Men just nu vill jag att om han kysst nån annan så ska han ändå veta att det inte är för sent att vara trogen och komma tillbaka till mig. Om han däremot går till sängs med henne är det kört.

• Xite

Guldfisken:

Rimligtvis ja.

Har man inte bemödat sig med att diskutera den saken, så kan man knappast anklaga någon för att inte följa ens egna värderingar. Uppenbarligen så skiljer de sig från individ till individ.

• Guldfisken

Xite: Ok. Ja, alla tänker vi ju olika.

• Cind

Dea,
    Varje gång jag tänker svara gör du det åt mig..tycker precis likadant.

• Dea

Cind, coolt, lite telepati kanske?

• <:3 )~~~~

Jag tror att alla parter kommer att må bättre om man antar att ens nya partner är emot sexuell fysisk kontakt what-so-ever med andra människor, tills man diskuterat det hela (var gränser går, vad som är vad etc).
    På så vis kommer ingen komma i kläm och/eller bli sårad.

• Xite

Jag ser på det precis tvärtom:
    ÄR det viktigt för en - då pratar man om saken.

• Strawberry

Med anledning av Xites inlägg undrar jag om inte killar man just blivit tillsammans med hade blivit lite rädda om man plötsligt kom och ville prata om gränser för otrohet. Ungefär som att man helst skulle vilja vara med andra också, men vill vet hur långt man kan gå utan att det tar slut.

Svar på tråden vart går gränsen, om otrohet