• Lord_of_the_flies

Bilden av sin partner...

Hej alla!

Jag har nyss inlett ett förhållande med en kvinna jag känt via jobbet i flera år....

Vi har det jättebra tillsammans och jag har "jagat" henne MYCKET målmedvetet för att få henne hit.

Jag borde vara överlycklig men det är precis tvärtemot. Jag älskar henne, men den bild hon gett av sig själv på jobbet stämmer inte riktigt.

Jag föll för henne för att hon är en självsäker, duktig yrkeskvinna med väldigt kvinnlig utstrålning. Verkade väldigt skötsam. Måttligt med alkohol, inga ciggaretter, inget hångel på personalfesterna.

Nu vet jag att hon fram till för ett par år sedan (hon är 42) levt rullan ordentligt. 35 sexpartners, ett par one-night-stands. Rökt och druckit en hel del sprit.... Erkänner t.o.m. att hon haft "dåligt rykte" i kompiskretsen.

Jag känner mig blåst! Hade ALDRIG uppvaktat henne om jag vetat om detta. hon har sannerligen dolt det väl.

Jag är medveten om att jag är rätt konservativ. Dock utan dubbelmoral för jag kräver inget av en kvinna som jag inte kan leverera själv.

Jag har aldrig haft en "one-nightare". Hatar att hänga på krogen och blir äcklad av tjejer som trycker sig mot mig vid bardisken för att få min uppmärksamhet.

Det är inte det att jag inte litar på henne- hon är jättekär i mig.
    Jag mår bara så dåligt när jag tänker på henne i den miljön.

Är faktiskt redo att avsluta förhållandet trots att jag egentligen älskar henne...

Hur skulle ni resonera?
    Tacksam för synpunkter!

/Peter

• Svar på tråden Bilden av sin partner...
  • EmmaPemma

forts (såg att det blev lite korthugget ).

dvs. ngn form av terapi tror jag skulle vara bra.
    Alla människor (även din blivande) kommer att göra dig besviken och inte följa dina värderingar, och ibland handlar det om att man får veta saker om det förflutna som man önskar hade varit på ett annat sätt.
    Om du älskar henne så mkt att du t o m har hamnat här på BT så tycker jag verkligen att du skall ta itu med det - och se om du inte kan ändra ditt tankemönster kring det här (för hennes förflutna kan du aldrig ändra).
    Kan du inte ändra på dig själv så blir det antagligen inte ett drägligt äktenskap för ngn av er.

• johandra

Hur sjutton tänker du är min spontana reaktion. Du säger ju att du älskar henne men att hon gett en "falsk" bild av sig själv?

Hon hoppar ju inte runt bland sängarna längre? Hon röker inte längre? Hon är väl altl du trodde från början? Hennes tidigare erfarenheter är ju det som gjort henne till det hon är idag!!!

Mitt förflutna är inte alls "perfekt" på nån punkt men min sambos förflutna kan man väl säga är det. Ändå dömer han inte mig på nåt sätt utan älskar mig för den jag är idag och tycker precis som jag att jag är just jag för att mitt liv sett ut som det gjort. På gott och ont förstås...

Usch är det enda jag har att säga..

• titioo

är du perfekt? Vill jag bara fråga...
    Själv har jag varit med om många olika skeden som har format mitt liv. Min man vet vad jag har gått igenom, och accepterar och stöder mig. Mina erfarenheter har gjort mig till den jag är. Respekterar du den kvinna du har uppvaktat? Ingen är perfekt, ska du veta...

• Ei saa peitää

Man kan ju alltid vända på tankegångarna. Tänk om det var hon som tänkte så om dig och ville lämna dig p g a att du inte haft så många partners, festat lite så att hon på det viset ansåg dig oerfaren. Hur skulle du då känna? Jag tycker du ska försöka glömma det som varit för man kan inte ändra någon annans historia och funkar det inte så får du helt enkelt göra slut men skyll inte på henne då. Människor kan faktiskt ändra sig och det vore väldigt synd om man inte fick en andra chans tycker jag.

Hon kanske helt enkelt levt loppan innan hon träffat dig bara för att hon inte hittat den rätte då men nu när hon anser sig gjort det så har hon lugnat ner sig.

Jag får en känsla av att du är rädd att hon ska vara otrogen mot dig bara för att hon haft one night stands. Stämmer det?

• Guldfisken

Ei saa peitää: Det var exakt det jag menade med mitt inlägg också! Men tjejen ifråga verkar ju vara tolerant nog att stå ut med detta men det motsatta gäller tydligen.

• Ei saa peitää

Japp, såg det i efterhand. Skrev mitt inlägg innan jag läst igenom alla. Känns bra att det är fler med samma tankegångar.

• CyberPet

Herre jösses!

Sorry, men det var det mest korkade jag har hört!! Jag är själv 42 år gammal och har levt rullan i mina dagar. Hur många partners törs jag inte ens tänka på. Men i sökandet efter den bästa partnern får man kyssa många grodor. Jag har även två länger förhållanden bakom mig på vardera 5-6 år. Så bara för att jag haft många partners emellan dessa fasta förhållanden (det är ont om prinsar) innebär det inte att jag är en lösaktig kvinna.

Du verkar också vara en groda om du har en sån syn på en kvinna som du fram till nu beundrat och tyckt mycket om och respekterat. Att döma någon efter sitt förflutna är dumt, trångsynt och rent ut sagt elakt.

Hon är inte den underbara person hon är i dag tack vare något annat än de erfarenheter hon har fått med sig under sina 42 år. Utan dessa erfarenheter kanske du inte ens skulle tycka om henne. Hon skulle inte vara den självsäkra och dugliga yrkeskvinnan som lever ett måttligt liv idag om hon inte tagit många smällar i sitt liv.

Kasta dina fördomar eller avsluta förhållandet så hon hittar sin prins, för att kyssa grodor och paddor är inte precis upplyftande.

Petra

• hybris

CyberPet,
    bra inlägg! Vad förväntar han sig att hon skulle ha gjort i 42 år innan han träffade henne?
    Suttit och "hållt på sig"

Träffar man någon lite senare i livet måste man acceptera att den personen har med sig lite i bagaget.

Jag gör fullständigt tummen ner för "män" som Lord_of_the_flies.

• Xite

Vad jag tycker?

- Att hon borde dumpa dig.

• marian

Du skriver: känner ni er hotade när en man kan tänkas ha synpunkter på ert sexliv?
    Jag ger, helt ärligt, blanka f-n i om en man har synpunkter på mitt sexliv. Det rör bara mig och, förutsatt att jag är frisk, inte någon annan. Min make tycker att det är okej, han vill heller inte veta. Han älskar mig för den jag är idag, min person, vår gemensamma utveckling ? och vårt sexuella förflutna har ingen betydelse i det stora hela.

Självklart ska man kunna ha förväntningar på sin blivande livspartner. Jag skulle aldrig ha kunnat gifta mig med min make om han inte delade mina politiska övertygelser, till exempel. Men jag har lite svårt att se hur ett antal sexpartners är relevant i sammanhanget, om jag ska vara ärlig. Ett nummer är onyanserat, det säger egentligen inte särskilt mycket. Det säger egentligen ingenting. Det behöver inte innebära att man ser på sex lättvindigt, eller är lätt på foten. Vet du någonting om hennes tidigare sexpartners? Du säger ju att hon bara har haft ett par one night stands, har hon då haft flera förhållanden som har spruckit? Det behöver inte betyda ?krogliv, sex med vem som helst samt uppvaknanden med bultande huvud i ett främmande sovrum?, det kan också betyda själfullt, kärleksfullt och givande sex med människor man älskar. Och ja ? själfullt, kärleksfullt och givande sex med människor man älskar kan ha en betydelse för personlig utveckling.

Det är bara dumt att stirra sig blind på ett nummer. Det är möjligt att ni har en gemensam värdegrund vad gäller sexuella relationer i alla fall, och jag tycker att det är någonting ni ska diskutera snarare än hur många hon har och inte har haft sex med.

Svar på tråden Bilden av sin partner...