• Lord_of_the_flies

Bilden av sin partner...

Hej alla!

Jag har nyss inlett ett förhållande med en kvinna jag känt via jobbet i flera år....

Vi har det jättebra tillsammans och jag har "jagat" henne MYCKET målmedvetet för att få henne hit.

Jag borde vara överlycklig men det är precis tvärtemot. Jag älskar henne, men den bild hon gett av sig själv på jobbet stämmer inte riktigt.

Jag föll för henne för att hon är en självsäker, duktig yrkeskvinna med väldigt kvinnlig utstrålning. Verkade väldigt skötsam. Måttligt med alkohol, inga ciggaretter, inget hångel på personalfesterna.

Nu vet jag att hon fram till för ett par år sedan (hon är 42) levt rullan ordentligt. 35 sexpartners, ett par one-night-stands. Rökt och druckit en hel del sprit.... Erkänner t.o.m. att hon haft "dåligt rykte" i kompiskretsen.

Jag känner mig blåst! Hade ALDRIG uppvaktat henne om jag vetat om detta. hon har sannerligen dolt det väl.

Jag är medveten om att jag är rätt konservativ. Dock utan dubbelmoral för jag kräver inget av en kvinna som jag inte kan leverera själv.

Jag har aldrig haft en "one-nightare". Hatar att hänga på krogen och blir äcklad av tjejer som trycker sig mot mig vid bardisken för att få min uppmärksamhet.

Det är inte det att jag inte litar på henne- hon är jättekär i mig.
    Jag mår bara så dåligt när jag tänker på henne i den miljön.

Är faktiskt redo att avsluta förhållandet trots att jag egentligen älskar henne...

Hur skulle ni resonera?
    Tacksam för synpunkter!

/Peter

• Svar på tråden Bilden av sin partner...
  • K.C

Ironisk förresten? Vad menar du med det? Du kanske upplever att för korta byxor är enda anlendingen till att nån skulle kunna dumpa dig, men så verkar ju fallet verkligen inte vara. Tror du tycker vi tjejer är lite dummare än du borde. jag kan bara hoppas på att du förlorar i slutändan. Så brukar det bli.

• K.C

Killar som kallar tjejer för slampa har oftast en skev relation med sin morsa.

• CareBear

Tur att inte min fru är lika trångsynt
    hjälplöst fast i det som varit som du är
    L.O.T.F......
    Eftersom jag ju var "karaktärslös" som din exflickvän och hade många sexpartners, festade runt osv innan jag träffade rätt. Det var ju i och för sig kul då och inget jag ångrar men skulle aldrig byta livet jag hade då mot livet med min fru nu.

Om jag ska gå efter ditt sista inlägg där du bla kallar ditt ex för Sl*mpa så skulle jag tro att du är en bakåtsrävande , superkonservativ gubbe 50+ som antagligen inte har en aning om att det är 2004 nu och att 50 talet är lång tid tillbaka.......

Tjejer kan ju faktiskt ha ett liv innan dom gifter sig. Ett liv där olika sexpartners, utekvällar med alkohol och cigaretter (uh , hemska tanke...) har ingått..... Speciellt kan man väl inte förvänta sig att en 42 åring har levt som en nunnan hela livet eller? Jag som man kan ju tillägga att det inte är bara kvinnorna här som stör sig på ditt tankesätt.

• K.C

Bra talat, carebear! Skönt att vi är fler som visar LOTF att hans tankar inte riktigt känns ok. Jag är FÖR tankefrihet, men när nån strävar emot det själv så har jag svårt att tycka det får gälla honom.

• K.C

Fan, jag sitter och blir förbannad! Jag har jobbat med unga tjejer som behöver nån att snacka med - helt vanliga tjejer på en högstadieskola. Många av dem berättade världens mest avancerade saker som de gått igenom för att de känt sig tvugna. Det är ju samhällets ok till dålig kvinnosyn som gör att många mår dåligt, behöver bli bekräftade och gör allt för att bli erkända. Det finns också tjejer som tycker det är roligt att leva ett sånt liv, som gillar att flirta - vad har du för rätt att döma någon av dem?

• Ellte

Vad ÄR egentligen "karaktär" i din värld LOTF? För mig är det att leva som man vill och stå för det man gör/tror/tycker... På dig låter det som att alla som inte gör som DU gör/tror/tycker har dålig karaktär...
    Du får gärna rätta mig om jag har fel!

Min uppfattning om dig efter att ha läst dina inlägg här är att du är en mycket fördömande och självgod person...och DET har inget med karaktär att göra i min bok...

• Lara Croft

Tack och lov att en man med sunda åsikter gav sig in i debatten till slut! Bra inlägg CareBear.

Jag blir både ledsen och lite mörkrädd när jag läser dina inlägg LOTF. Du kan ju inte ha varit så väldigt ärlig och öppen med DINA krav på din blivande partner under alla de månader som du "jagade" henne. Det tycker jag är precis lika oärligt som du menar att hennes dolda förflutna är.

Som kvinna vill jag också påpeka att jag tycker att de KARAKTÄRSDRAG som du lovordar dvs sexuell återhållsamhet och nej till alkohol och krogliv är precis lika ytliga som kläder och utseende. Det som är VERKLIGT attraktivt hos en man är ju intelligens, humor, fördomsfrihet och ärlighet...

• -svea-

Ha ha, är detta ett skämt eller?

om inte är det riktigt illa....

Antar att du är 40+? Har jag rätt?
    Tycker inte du då att det är konstigt att du inte har hittat kvinnan i ditt liv? Eller kanske det kan vara något fel på dig? Kanske för fula byxor? -sånt vi kvinnor väljer våra män efter...

Leva rullan, bara det utrycket tycker jag beskriver dig ganska väl... Om det nu finns så många singeltjejer att välja på som du skriver, vaför tar du ingen av dom då?

Jag bad min fästman läsa dina inlägg och han bara skrattade. Han tyckte det lät som en utstött patetisk äldre männsika som fortfarande tror att den perfekta kvinnan finns där ute och väntar, och självklart är hon oskuld!

Tycker du ska ta en allvarlig funderare över vad du vill ha, för snälla killen, den tjejen du letar efter FINNS INTE!

och du.... köp ett par nya SNYGGA byxor!

• Zarastro

Hör upp go vänner för vi har nu skådat ett mirakel!!!!
    På detta forum existerar en man som är helt utan brister och skelett i garderoben, en perfekt person ut i fingerspetsarna som ALDRIG har gjort fel i hela sitt liv och äger rätt att dömma andra utan pardon.

Jag skäms för att jag är man och får läsa sånt här dravvel och skitsnack från en av mina så kallade bröder.

LOTF!!! Jag beklagar att du inte kunde leva med din kvinna men jag tror att det är dags att du kliver ur din sagoboksvärld och stannar upp i 2 sekunder, se dig omkring, jorden kretsar inte enbart runt dig utan det existerar människor som också har egna liv, människor som röker älskar festar och framför allt lever. Att leva är en människas previlegium och DU har INGEN rätt att dömma någon annan bara för att du inte har kontakt med verkligheten.

Jag har rökt
    Jag har festat
    Jag har haft one night stands, ja jag har till och med gått mot röd gubbe ibland.
    Gör detta mig till en sämre människa?

Mitt svar på detta är NEJ NEJ NEJ!!!!!!

• Zarastro

Ser nu när jag läser dina svar igen att du gjort slut på det hela men ändå inte gett henne anledningen.
    Så du menar alltså på fullt allvar att du kan sitta här och vara fördömmande men du vågar inte ta bladet från munnen och säga sanningen. Är du man eller mus?
    Alla har rätt till en åsikt men det är först när man vågar stå upp för den som den är värd något.

// En man som älskar sin sambo för hennes hjärta och hjärna.

• ztar

Vilken jävla patetisk ursält till karl du är!!! Eller jag kan inte ens kalla dig för karl....

Om du är så trångsynt att du inte kan acceptera att människor faktiskt lever sina liv som de vill, so be it! Då är du bara en vanlig trångsynt karl.

Men när du för fan inte ens kan stå upp för dig själv och erkänna på vilka grunder du gör slut får det fan i mig va nog!!!!!!!!! Skärp dig människa, vakna upp och se vilka fel DU gör!! Jag skulle aldrig vilja vara tillsammans med en karl som varit så utstuderat elak mot sina tidigare flickvänner!!

Hellre en karl som haft 100 tjejer än en sån elak fan som du!! *MOOOORRRR*

Svar på tråden Bilden av sin partner...