Bilden av sin partner...
Hej alla!
Jag har nyss inlett ett förhållande med en kvinna jag känt via jobbet i flera år....
Vi har det jättebra tillsammans och jag har "jagat" henne MYCKET målmedvetet för att få henne hit.
Jag borde vara överlycklig men det är precis tvärtemot. Jag älskar henne, men den bild hon gett av sig själv på jobbet stämmer inte riktigt.
Jag föll för henne för att hon är en självsäker, duktig yrkeskvinna med väldigt kvinnlig utstrålning. Verkade väldigt skötsam. Måttligt med alkohol, inga ciggaretter, inget hångel på personalfesterna.
Nu vet jag att hon fram till för ett par år sedan (hon är 42) levt rullan ordentligt. 35 sexpartners, ett par one-night-stands. Rökt och druckit en hel del sprit.... Erkänner t.o.m. att hon haft "dåligt rykte" i kompiskretsen.
Jag känner mig blåst! Hade ALDRIG uppvaktat henne om jag vetat om detta. hon har sannerligen dolt det väl.
Jag är medveten om att jag är rätt konservativ. Dock utan dubbelmoral för jag kräver inget av en kvinna som jag inte kan leverera själv.
Jag har aldrig haft en "one-nightare". Hatar att hänga på krogen och blir äcklad av tjejer som trycker sig mot mig vid bardisken för att få min uppmärksamhet.
Det är inte det att jag inte litar på henne- hon är jättekär i mig.
Jag mår bara så dåligt när jag tänker på henne i den miljön.
Är faktiskt redo att avsluta förhållandet trots att jag egentligen älskar henne...
Hur skulle ni resonera?
Tacksam för synpunkter!
/Peter