• Lord_of_the_flies

Bilden av sin partner...

Hej alla!

Jag har nyss inlett ett förhållande med en kvinna jag känt via jobbet i flera år....

Vi har det jättebra tillsammans och jag har "jagat" henne MYCKET målmedvetet för att få henne hit.

Jag borde vara överlycklig men det är precis tvärtemot. Jag älskar henne, men den bild hon gett av sig själv på jobbet stämmer inte riktigt.

Jag föll för henne för att hon är en självsäker, duktig yrkeskvinna med väldigt kvinnlig utstrålning. Verkade väldigt skötsam. Måttligt med alkohol, inga ciggaretter, inget hångel på personalfesterna.

Nu vet jag att hon fram till för ett par år sedan (hon är 42) levt rullan ordentligt. 35 sexpartners, ett par one-night-stands. Rökt och druckit en hel del sprit.... Erkänner t.o.m. att hon haft "dåligt rykte" i kompiskretsen.

Jag känner mig blåst! Hade ALDRIG uppvaktat henne om jag vetat om detta. hon har sannerligen dolt det väl.

Jag är medveten om att jag är rätt konservativ. Dock utan dubbelmoral för jag kräver inget av en kvinna som jag inte kan leverera själv.

Jag har aldrig haft en "one-nightare". Hatar att hänga på krogen och blir äcklad av tjejer som trycker sig mot mig vid bardisken för att få min uppmärksamhet.

Det är inte det att jag inte litar på henne- hon är jättekär i mig.
    Jag mår bara så dåligt när jag tänker på henne i den miljön.

Är faktiskt redo att avsluta förhållandet trots att jag egentligen älskar henne...

Hur skulle ni resonera?
    Tacksam för synpunkter!

/Peter

• Svar på tråden Bilden av sin partner...
  • yrvädret

Utan repekt kan man inte få ettförhållande att fungera hur mycket man än älskar personen ifråga. Risken är att man alltid kommer att döma ut partnern mot sina egna ideal.
    Tyvärr så är ingen människa perfekt.
    Lord_of_the_flies kanske skulle tänka över hur kvinnans bild av honom har ändrats sedan de blev ihop? Kanske även hans leverne har varit en besvikelse för henne?

• Lord_of_the_flies

Avslutat kapitel.

Efter enormt mycket ångest och djupa diskussioner med mina vänner har jag nu avslutat här relationen.
    Det var verkligen inget lätt beslut för innan de här frågorna kom upp hade vi ett fantastiskt roligt halvår tillsammans.
    Har väl lärt mig min läxa: Fråga inte om du inte kan hantera svaret.

Det var det jobbigaste jag varit med om för hon blev verkligen jätteledsen. Jag har naturligtvis inte gett henne den verkliga anledningen till varför jag valt att avsluta det hela ? vill inte att hon skall slösa tid och energi till att älta det. Det har jag gjort för oss båda.

Mitt sökande fortsätter.
    Tack för era svar ? och lycka till!

/Peter

• MsKingston

Får man fråga vad du sa till henne då ?

• Lord_of_the_flies

Kommer knappt ihåg mitt exakta ordval....men något i stil med att jag inte känner för henne så som jag borde...

Gud vad rutten jag är....här har jag spenderat nio månader med att uppvakta henne och försöka övertyga henne att det GÅR att ha ett förhållande med en kollega...och så gör jag henne detta....

• MsKingston

Vad trist att du inte kunde se förbi "problemen".

Hoppas du hittar någon som matchar dina krav. Och du, tjejen får det nog bättre när hon hittar någon som accepterar henne som hon är.

Lycka till (vänligt menat)

• annagalenpanna77

Jag hade själv en period av struligheter i mitt liv innan jag träffade min nuvarande sambo. Ja..jag festade nästan varje helg och ja det hände att jag hade one-night-stands oxå vid ett par tillfällen. Min sambo vet bara att jag inte varit en ängel och att jag estat mkt...men han säger, klokt nog, att det jag gjort tidigare har han inte med att göra. Och det har han ju inte.

Olika perioder i ens liv "kräver" olika saker. Jag tycker inte att du ska dömma henne efter vad hon gjort tidigare, folk kan faktiskt ändra på sig. Talar av egen erfarenhet även om jag hade en kort sådan period.

Släpp det och gläds åt det NI har NU. Älskar du henne verkligen ska inte det örflutna få förstöra. Men kan du inte släppa det tycker jag du ska avsluta det..och låta henne hitta ngn som älskar henne för den hon är nu och inte dömer henne efter vad hon gjort tidigare.
    //Anna

• annagalenpanna77

Hoppla..läste inte alla svaren...ser att du redan tagit tjuren vid hornen...Lycka till då!

• Lilla_m

Så synd att du inte kunde vara ärlig mot henne iaf...

• Zarastro

Varför är en partners förflutna så viktigt?

Vad vederbörande har eller inte har gjort innan ni träffades är inte något som jag vill ha huvudvärk över.
    Jag anser att ett förhållande byggs upp på de villkor som man har gemensamt.
    Älskar du henne? ja då spelar det väl ingen roll vad hon har gjort innan hon träffade dig, det är din kvinna och det är det ni har ihop som skall skapa ert förhållande.
    Är du sviken? nej knappast, det är inte hennes fel att du har målat upp en bild i rosenrött. Det är ju knappast så att hon är född i går, alla har ett förflutet det kan vi inte komma ifrån, om min kära sedan hakar upp sig på det så är det hennse problem, älskar hon mig så gör hon det för den jag är, inte för den jag har varit.

• milla1

Det finns ju gränser för hur kräsen man får vara tycker jag.

Det är inte kvinnans rykte eller förflutna du startar förhållande med utan en människa som du förhopnningsvis ska leva med! Det är ju inte direkt så att hon har gjort något brottsligt...

Svar på tråden Bilden av sin partner...