• Lord_of_the_flies

Bilden av sin partner...

Hej alla!

Jag har nyss inlett ett förhållande med en kvinna jag känt via jobbet i flera år....

Vi har det jättebra tillsammans och jag har "jagat" henne MYCKET målmedvetet för att få henne hit.

Jag borde vara överlycklig men det är precis tvärtemot. Jag älskar henne, men den bild hon gett av sig själv på jobbet stämmer inte riktigt.

Jag föll för henne för att hon är en självsäker, duktig yrkeskvinna med väldigt kvinnlig utstrålning. Verkade väldigt skötsam. Måttligt med alkohol, inga ciggaretter, inget hångel på personalfesterna.

Nu vet jag att hon fram till för ett par år sedan (hon är 42) levt rullan ordentligt. 35 sexpartners, ett par one-night-stands. Rökt och druckit en hel del sprit.... Erkänner t.o.m. att hon haft "dåligt rykte" i kompiskretsen.

Jag känner mig blåst! Hade ALDRIG uppvaktat henne om jag vetat om detta. hon har sannerligen dolt det väl.

Jag är medveten om att jag är rätt konservativ. Dock utan dubbelmoral för jag kräver inget av en kvinna som jag inte kan leverera själv.

Jag har aldrig haft en "one-nightare". Hatar att hänga på krogen och blir äcklad av tjejer som trycker sig mot mig vid bardisken för att få min uppmärksamhet.

Det är inte det att jag inte litar på henne- hon är jättekär i mig.
    Jag mår bara så dåligt när jag tänker på henne i den miljön.

Är faktiskt redo att avsluta förhållandet trots att jag egentligen älskar henne...

Hur skulle ni resonera?
    Tacksam för synpunkter!

/Peter

• Svar på tråden Bilden av sin partner...
  • K.C

Jag har inte läst alla svar, men jag måste säga att jag blir besviken. För det första för att människor kan säga så mycket överdrivet utan att det kanske ligger all sanning i. Jag vet själv att jag kan överdriva saker jag berättar - inte ljuga alltså, men man tar för givet att folk förstår att man tar i. Dessutom finns det ju mycket plats för missförstånd där hon beskriver något som det var men du ser en helt annan bild.
    Å andra sidan tycker jag att om varenda ord är helt som det var och du tolkar det precis som det är också - än sen!? Hon är ju gammal nog att ha vuxit upp. Man måste fatta att folk som kanske har många one night stands kan vilja något annat, men att det är strul av olika slag som gör att det blir så. Jag tycker inte du har någon rätt att döma henne - du vet ju inte alls vad hon kände inuti. Röka och dricka måste man väl kunna få göra ibland eller HA GJORT - det är ju tillåtet enligt lag så varför kan inte du tillåta det?

Jag tycker det är hemskt att du gör slut med någon som du tänkt högt om och övertygat om trygghet bara för att du får veta att hon haft lite strul bakom sig. Det är ju DÅ.
    Vet inte om du är i samma ålder som hon, men om du är det får du väl börja ragga yngre tjejer som du kan forma som du vill ha dem? Det är svårt att hitta en 40-åring som inte varit med om nåt.

Det är svårt att låta bli att tänka på om en tjej gjort likadant om en kille levt loppan. Det gör mig bedrövad att det så ofta anses coolt och bra om killar haft många parters och festat runt.

• Lord_of_the_flies

Nu när det har gått ett par veckor och jag har fått lite perspektiv kan jag bara säga att jag gjort HELT RÄTT och att det känns jättebra!

Vi ses på jobbet titt som tätt och det är lite jobbigt. Hon är ledsen - men hon repar sig.

Jag säger det igen: Jag har rätt att ställa krav på MIN partner! Och jag gifter mig inte med en sla*pa när det finns så många singelkvinnor att välja på!

De flesta här som anser mig dömande är uppenbarligen kvinnor och jag kan inte låta bli att bli lite ironisk.

Hur ofta händer det inte att ni ratar män för att de är för korta, för smala, klär sig fel, har fula skor, tjänar för dåligt?

Jag bryr mig inte alls om sådana ytliga ting. Jag vill ha en kvinna med KARAKTÄR!

Och att det skulle vara coolt med män som haft många partners kan ni inte kasta på mig. Har aldrig sagt det och tycker inte att det är så heller!

• MsKingston

Lord_of_the_flies

Jösses, jag tar tillbaka mitt "Lycka Till" när jag läser hur du kallar henne Slampa. Vill istället ersätta det med ett *censurerat* !

• Devoted

Jag förstår inte vad du gör på ett bröllopsforum, du verkar ha väldigt långt att vandra innan du når fram....

Jag hoppas du får vandra helt ensam för att sedan bli brutalt dumpad och olycklig.

• Georgina

Du bad faktiskt om synpunkter, och det är väl just det du har fått :)

• jinni

Jag tycker du gor helt ratt i att avsluta en relation som kanns fel innan den gar langre an nodvandigt, for att skona alla inblandade parter.

Tycker dock att ditt ordval ar otroligt klumpigt, och kan forsta att det vacker anstot hos manga. Att kalla en kvinna som du tidigare varit intresserad av och som du uppenbarligen fortfarande bryr dig om for slampa, det ar bra lagt.

• Ei saa peitää

Jag tycker du gjorde henne en stor tjänst som lämnade henne. Nu har hon chansen att hitta en fin kille som gillar henne för den hon är och inte för den killen vill att hon ska vara. Ens historia kan man ju inte göra något åt i efterhand och jag tycker faktiskt synd om dig att du inte kan se en tjej för den hon är utan för den hon varit.

Och kallar du henne för slampa så kallar jag dig för trångsynt.

• Nyfiken gul , nu fru

Lord of the flies...

Skaffa dig en naiv, blond, korkad 18-årig oskuld så får du nog det du vill ha...

Skaffar du dig en kvinna i din egen ålder så kan du inte räkna med att hon är oskuld!!!!!!!

• Loka

Hoppas att tjejen du påstår att du dumpat inser vilken jä*la tur hon har som slipper en sån som dig!

• K.C

Du kommer nog aldrig få en kvinna med KARAKTÄR om du har den där inställningen. faktum är att jag inte tycker du borde ha nån kvinna alls, som du verkar se på det motsatta könet. Du gjorde henne antagligen en tjänst som försvann ur henne liv. Undra på att folk blir förstörda av såna relationer.

Svar på tråden Bilden av sin partner...