• Loka

Är alla jämt så trevliga?

Blir så förvånad över alla "kramar, tänker på dig" osv. osv. som uppkommit här inne den senaste tiden. Blir mer eller mindre spyfärdig på att läsa alla dessa trevligheter, som i mina ögon är mer eller mindre falska.
    Eller är alla så jä*la trevliga och förstående jämt?

Själv har fullt skå med att hålla fingrarna i styr i vissa trådar för att inte skriva allt för otrevliga saker.
    Men det kanske bara är jag som är otrevlig?

• Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?
  • Madiccen

Fröken januari

Trist inställning till folks olika tycken och smak...Om det nu är så obehagligt så blunda och gå vidare , då borde det ju kännas bättre!!

Låt folk "le& kramas" i hopp om att vi får en bättre värld kanske.. ;)

Kram på dig..

• The Angel

Jag blir superglad om någon ler åt mig på stan eller på mitt arbete. Jag skulle inte ta illa upp om någon skulle vara så fräck att krama mig på stan heller *fniss* Nä, kanske överdrivet men ni förstår vad jag menar kanske...

Jag är en person som skriver "kram" och allt annat och jag menar det verkligen. Jag har inget emot att "krama" en okänd. Om det känns obehagligt för den personen så tror jag de skulle säga ifrån. Bättre att vara gulligull än kylig. Det är min mening.

Miljoner kramar och pussar på er o:)

• Fröken januari

Hmmm, trist inställning? Att man inte vill ha en kram av en okänd på stan? Eller vad menar du?

• Madiccen

snarare åt att ett LEENDE

• Fröken januari

Det är ganska lustigt att de som skickar kramar inte vill ta åt sig av kritiken. Många skriver att det är bättre att vara mysiga och kramas än att låta bli. Ni vägrar alltså inse att det finns folk som inte vill ha kramarna? Att det faktiskt finns folk som hellre såg att ni lät bli?

The Angel skriver till och med att folk nog skulle säga ifrån om det kändes obehagligt. Är det inte det Loka, jag själv med flera gör?

Jag har faktiskt inte suttit och irriterat mig på detta så ni behöver inte skriva att det är en onödig sak att reta upp sig på eller så. Jag anser bara helt enkelt att det är ytligt och konstigt, men jag ignorerar det. När jag såg diskussionen ville jag bara hålla med trådstartaren för att visa att det finns fler som tycker som hon.

• Madiccen

Det där blev väldigt fel...hann inte klart..

Fröken januari

Det är trist att ett leende inte piggar upp och gör dig glad..så menade jag..

;=

• The Angel

Fröken januari

Det jag menade med att säga ifrån är att om man skriver det i en tråd, vilken som helst... t.ex. KRAM så kan den personen svara med att han/hon inte uppskattar kramar från okända eller vad det nu är.

Jag tycker att det är bra att vi alla är olika. Arbetar på förskola och där ser jag tydligt hur olika alla är. En del barn vill ha mycket närhet och kramar och en del vill inte alls. Det är bara att acceptera alla. De som tycker om att ge virituella kramar gör det och de som inte tycker om det struntar i det. Inget är fel...

Kram :)

• Fröken januari

Madiccen

Du har inte läst vad jag har skrivit. Jag tycker att det är skillnad på kramar och leenden. Jag vill jättegärna ha ett leende av någon på stan, men inte en kram. Det är du som likställer kramar och leenden, inte jag.

Tack och hej! :)

• Fröken januari

The Angel,

jag uppskattar inte kramar. Har du verkligen inte förstått det? Jag måste alltså svara direkt på ditt inlägg nu? Eller råkade du bara skicka med en kram till någon annan i svaret till mig. Pust, ibland säger man en sak och beter sig på ett annat.

Adjö till dig också. Vi hörs någon annanstans. Då behöver du alltså inte skirva kram till mig.

• The Angel

Fröken januari

Förlåt då...det var inte meningen att göra dig så upprörd med ett så litet ord. Tar tillbaka det.
    Ska försöka komma ihåg ditt nick när det gäller detta med kramar men kan inte lova att det slinker igenom något :)

Ha det bra.

Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?